مردم البرز سوگوار شهادت مولا علی(ع) هستند

همزمان با روز ۲۱ ماه مبارک رمضان، شنبه ۳ اردیبهشت، استان امیران و لشکریان ۱۰ سیدالشهداء عزادار سالروز شهادت مولا علی(ع) هستند.

خبرگزاری شبستان - استان البرز: همزمان با روز ۲۱ ماه مبارک رمضان، شنبه ۳ اردیبهشت، استان امیران و لشکریان ۱۰ سیدالشهداء عزادار سالروز شهادت مولا علی(ع) هستند. 

 

مصیبت شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) عزاداران و عاشقان آن حضرت را در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم استان به ویژه آستان مقدس امامزاده حسن(ع) و امامزاده طاهر(ع) گردهم آورده است. 

 

مساجد، مصلی های نمازجمعه و آستان امامزادگان شاهد عزاداری عاشقان آن امام همام از شامگاه گذشته هستند که با حضور سخنرانان و مداحان، همچنین خطابه و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) شام عزا پرشورتر از همیشه برپا شده است. 

 

برپایی آیین عزاداری در قالب های مختلف در میان قومیت های مختلف مردم ایران که در البرز ساکن هستند اجرا می شود تا به این وسیله عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند. 

 

آستان مقدس امامزاده حسن(ع) واقع در میدان شهداء کرج بیشترین حضور و تجمع عاشقان مولا علی(ع) است که خود را برای برپایی عزاداری غربت مولا علی(ع) به این مکان رسانده اند. 

 

بیرق های سیاه عزاداری در خیابان ها، میادین، مساجد و حتی سر در خانه ها برافراشته شده است تا به این وسیله عرض تسلیت خود را به امام زمان(عج) نشان دهند. 

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در کنار نیروهای پایگاه بسیج در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های متنوعی داشتند به ویژه آنکه برپایی آیین شب های قدر و آیین عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع) از جمله این برنامه ها است. 

 

 

 

 

کد خبر 1168630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha