حماسه مادران و همسران شهدا کمتر از ایثار و جانبازی شهدا نیست

ویژه برنامه ملی «روایت مادری» با محوریت نقد و بررسی کتاب «لحظه های ناگزیر» و روایت گری و شعرسرایی با موضوع مادران شهید به ویژه روایت مادر «شهید احمد کرمی» در ایلام با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های معزز شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « سمیه حیدری» در ویژه برنامه ملی« روایت مادری» در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان، اظهار کرد: حماسه ای که مادران و همسران شهدا به منصه ظهور رساندند، چیزی کمتر از رشادت ها و دلاور مردی های رزمندگان و شهدای ما در دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ابراز کرد: اگر تربیت فاطمه وار مادران شهدا نبود، شهید احمد کرمی ها، تربیت نمی شدند، شهدایی عزیزی که خون و‌ جان  خود را فدای ذره و ذره خاک این وطن کردند، حماسه سازانی که در  هشت سال دفاع مقدس از وجب وجب این مرز و بوم دفاع کردند.

 

وی یادآور شد: خدا را شاکریم که به پاس قدردانی از  صبر و استقامت مادران شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به عنوان یک دستگاه فرهنگی این فرصت  فراهم شد تا به بهانه  معرفی کتاب «لحظه های ناگزیر» به قلم سرکار خانم «شاهدخت حیدری» از نویسندگان ادبیات پایداری و دفاع مقدس گردهم آئیم.

 

حیدری با بیان اینکه کتاب لحظه های ناگزیر، به روایت زندگی شهید «احمد کرمی» و مادر ایشان سرکار خانم شیخی می پردازد و گردآوری شده است، گفت: امید است با حمایت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ما شاهد مکتوب شدن روایت همه مادران شهدا باشیم که دین عظیمی بر گردن ما دارند و در برنامه های اینچنینی شاهد معرفی این کتاب ها باشیم.

 

گفتنی است، ویژه برنامه ملی «روایت مادری» با محوریت نقد و بررسی کتاب «لحظه های ناگزیر» و روایت گری و شعرسرایی با موضوع مادران شهید به ویژه روایت مادر «شهید احمد کرمی»، با حضور سرکار خانم دکتر فلاحی نماینده مردم ایلام  در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان برگزار شد.

کد خبر 1168927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha