گرامیداشت هفته معلم با برنامه‌های متنوع و طرح نو در خراسان جنوبی اجرا شود

قناعت گفت: گرامیداشت هفته معلم با برنامه متنوع و طرحی نو در استان اجرا شود و از برگزاری برنامه‌های تکراری پرهیز کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۴ اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: معلم جبران کننده همه کاستی ها در نظام تعلیم و تربیت و کنش‌گر اصلی بخش علمی و پژوهشی است که در شکوفاسازی ارزش‌های متعالی برای تربیت نسل آینده‌ساز نقش اساسی دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری یادآور جهاد مخلصانه معلمان و اساتید برای تعلیم و تربیت نسل آینده است، افزود: معلمی یک سلوک انسانی است به همین دلیل امام راحل معلمی را شغل انبیاء معرفی می کند.

 

وی مشارکت مردم، نظارت مردم و توسعه و تجهیز فضای آموزشی را از مهمترین محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: انتظار می رود گرامیداشت هفته معلم با برنامه تنوع و طرح نو اجرا شود و در این زمینه از برگزاری برنامه‌های تکراری پرهیز کنیم.

 

قناعت با تأکید بر اینکه برنامه‌های سپاس معلم باید غنی و مفرح و در حداقل زمان برگزار شود، عنوان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و متوفیان کرونا در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در خصوص روند پیشرفت فیزیکی احداث ساختمان اداری آموزش و پروش استان، گفت: گروه کارشناسی برگرفته از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل آموزش و پرورش تشکیل و میزان پیشرفت و هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به شورا اعلام تا تصمیم گیری نهایی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی بناهای غیراستاندارد آموزشی باید مدنظر قرارگیرد و از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده شود، افزود: موضوع کمبود نیروی انسانی در خراسان جنوبی به‌ صورت ملی از طریق دیدار با دیدار با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیگیری خواهد شد.

 

قناعت بیان کرد: هرچند وضعیت نیروی انسانی خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها بد نیست اما باید پیگیری‌های لازم برای رفع کمبودها صورت گیرد.

 

کد خبر 1168934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha