صدای حقیقت خاموش نمی شود/ دعوت از یمنی ها برای مشارکت در روز جهانی قدس

وزیر عدل یمن نسبت به طرح دشمنان صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی هشدار داد و خواستار مشارکت مردم در روز جهانی قدس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سبا، قاضی نبیل ناصر العزانی، وزیر عدلیه یمن از مردم خواست در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

 

وی در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) که دفتر ارشاد در محله سنینه شمالی ترتیب داده بود، گفت: امت اسلامی امروز به دلیل حملات صهیونیست ها در شرایط سختی به سر می برند و سید عبدالملک بدر الدین الحوثی نیز در سخنان دو روز گذشته خود به مسئله فلسطین اشاره کرد.

 

وی افزود: در این روزهای مبارک ماه رمضان از رسانه ها شاهد صحنه های دردناک حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی هستیم و برخی از حکام کشورهای عربی و سفرایشان نیز با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به این اقدام جائرانه بیشتر دامن زده اند.

 

قاضی العزانی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به بهانه عید پاک به مسجدالاقصی حمله می کند و احساسات مسلمانان را در ماه رمضان جریحه دار می کند.

وی در ادامه نسبت به طرح صهیونیست ها و کشورهایی که آنان را همراهی می کنند، هشدار داد و گفت: تلاش برای ایجاد صلح؛ ادعایی است که در قالب طرح هایی برای بی حس کردن ملت و دور نگه داشتن آن از مسائل سرنوشت ساز و در رأس آن اولین موضوع ملت «فلسطین» صورت می گیرد.

 

وی فضایل و کرامات امام علی علیه السلام و نقش آن حضرت را در مقابله با کفر، رد باطل و مبارزه با توطئه های کفار در جنگ های مختلف مسلمانان، از جنگ بدر و فتوحات بعدی، ستود.

 

وزیر عدلیه یمن به لزوم الگوبرداری از سیره، رویکرد، شجاعت و فداکاری امام علی (ع) برای اعتلای کلام الله...اشاره کرد و گفت: این امر بیانگر آن است که حضرت علی (ع) حکمت، علم، شجاعت و شجاعت خود را از رسول خدا گرفته است، چنانکه او از همان دوران طفولیت در خانه نبوت پرورش یافت و بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بزرگترین شخصیتی بود که تاریخ شناخته شد.

 

قاضی العزنی افزود: ضایعه امت با شهادت امام علی علیه السلام بزرگ است و تنها کسانی به آن پی خواهند برد که در سفر ایمانی و جهادی آن حضرت تأمل کنند. موقعیت‌هایی در زندگی امام علی (ع) چه در سال‌های اولیه آن حضرت در خانه رسول خدا صلی الله علیه و آله و چه در دوران جوانی و بزرگسالی بود که نشنا می داد ایشان با ظالمان و ستمگران مقابله می کرد.

 

وی به برخی از خصوصیات امام علی از جمله علم و فضیلت و مشکلاتی که در دوران خلافت با آن روبه‌رو بود، زندگی و نقش جهادی و مبارزاتی او در برقراری احکام و نظام حکومت عادلانه اسلامی داشت، اشاره کرد.

 

قاضی العزنی در ادامه دوران زندگی امام علی(ع) را با وضعیت امروز ملت یمن اعم از تهاجمات و توطئه ها را به هم ارتباط داد و گفت: دشمنان به فکر خاموش کردن صدای حقیقت بودند، اما این صدایی که می خواهند خاموش کنند، امتداد صدای حق است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام پرچم‌  هدایت آن هستند و ما باید  از رهنمودهای آنها پیروی کنیم تا ملت را اعتلا بخشیم و به وظیفه خود در رد باطل عمل کنیم».

 

در این مراسم تعدادی از رهبران و کارمندان وزارت عدلیه، مقامات و رئیس محله حضور داشتند.

کد خبر 1168977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha