وحدت جزو الزامات زندگی اجتماعی انسان ها است

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه وحدت جزو الزامات زندگی اجتماعی انسان ها است، گفت: در قرآن کریم به این موضوع سفارش شده است زیرا اساسا وحدت باعث حفظ ارکان یک خانواده و جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مسعود رضاپور، پژوهشگر مسائل دینی در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع شیعه انگلیسی با بیان اینکه وحدت جزو الزامات زندگی اجتماعی انسان ها است، گفت: در قرآن کریم به این موضوع سفارش شده است زیرا اساسا وحدت باعث حفظ ارکان یک خانواده و جامعه می شود. اختلاف افکنی کشورهای استعمارگر مختص کشورهای اسلامی نیست و در کشوری مانند چین، استعمارگران بین این کشور و تایوان بحران ایجاد می کنند. همچنین در مناقشه کشمیر نیز حضور عوامل استعمارگر را می توان مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه حربه اختلاف افکنی توسط استعمارگران در کشورهای اسلامی دارای جنبه های بیشتری است، اظهار کرد: علاوه بر اختلاف افکنی در سطح جامعه، تئوری مذهب در برابر مذهب نیز در برابر کشورهای اسلامی مطرح شد. دشمنان وقتی مشاهده کردند تعالیم اسلامی بیشتر تاکید بر وحدت دارد، تلاش کردند از مفاهیم دینی برای آسیب زدن به دین استفاده کنند.

 

پژوهشگر مسائل دینی با بیان اینکه اختلاف افکنی مذهبی دارای سیر تاریخی بسیار طولانی است، گفت: کشورهایی مانند انگلستان در زمینه اختلاف افکنی مذهبی تبحر و تجربه بسیار زیادی دارند و بالغ بر صدها سال اختلاف افکنی و فرقه سازی را شیوه خود قرار داده است. دشمن در تمام این سال ها با آزمون و خطا، تجربه به دست آورده است.

 

این پژوهشگر مسائل دینی ضمن خطرناک برشمردن حربه های دشمنان به خصوص استعمار انگلیس برای اختلاف افکنی بیان کرد: آن ها سابقه کوتاهی در این زمینه ندارند بلکه دارای سابقه و تجربه ای صدها ساله هستند و از هر شیوه ای برای اختلاف افکنی میان اهل تشیع و اهل سنت استفاده می کند.

 

کد خبر 1169144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha