اجرای تعزیه با پیشینه‌ای قریب به ربع قرن در کانون عاشوراییان شوشتر

مدیر کانون عاشوراییان شوشتر با اشاره به برنامه‌هاي این کانون در ماه رمضان گفت: به مناسبت ماه رمضان و شب‌هاي قدر هر شب ۱۵۰ هنرمند در بخش‌هاي بازيگري، موسيقي تعزيه اجرا مي‌کنند.

«جلیل ضرغام پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از برگزاری مراسم شبیه خوانی و تعزیه به همت کانون فرهنگی هنری عاشوراییان در محوطه تالار فرهنگ و میدان شبیه خوانی شهرستان شوشتر خبر داد و اظهار کرد: این مراسم به مدت پنج شب با چهار مجلس متفاوت جنگ خیبر، مجلس جنگ خندق، فتح و فتاح و مجلس شبیه خوانی به مناسبت شهادت مولا علی (ع) برگزار شد.

 

مدیر کانون عاشوراییان شوشتر با بیان اینکه این مراسم آیینی به مدت ۲ سال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود افزود: امسال این برنامه با استقبال چشمگیر مردم شهرستان شوشتر و حضور علاقه مندان از سراسر استان برگزار شد.

 

وی با اشاره به حضور تعزیه خوانان از شهرستان های دزفول، اندیمشک و اهواز در این مراسم اضافه کرد: با کمک هنرمندان و شبیه خوانان شهرستان قریب ربع قرن این برنامه با همراهی اعضای کانون و با هدف بزرگداشت ایام شهادت مولا علی (ع) برپا می شود.

 

ضرغام پور با بیان اینکه این گونه برنامه ها در ایام ماه محرم و صفر نیز ادامه دارد تصریح کرد: بعد از گذشت سال ها توانستیم حمایت مردمی را در این عرصه داشته باشیم اما برای ادامه مسیر نیاز به حمایت های بیشتری از سوی استان و کشور هستیم.

 

وی یاد آور شد: این مراسم هر شب با حضور ۱۵۰ هنرمند در بخش‌های بازیگری، موسیقی، عوامل اجرایی و شبیه‌خوانان، بدون هزینه‌ و به عشق اهل بیت (ع) اقدام به اجرای تعزیه می کنند.

 

کد خبر 1169358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha