مسجد جامعه پرداز به زیست بوم جامعه توجه می کند

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه مسجد تراز در برابر حوادث و مسائل جامعه دچار نگرانی می شود، گفت: مسجد جامعه پرداز به زیست بوم جامعه توجه می کند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست ویژگی های حکمرانی طاغوت در قرآن با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۵ اردیبهشت) در تالار اندیشه نمایشگاه مسجد جامع پرداز برگزار شد.

 

حجت الاسام حریزاوی با اشاره به ایکه نمایشگاه جامعه پرداز نگرش دقیق به مفهوم ولایت با پیوستگی اجتماعی و نگاه انتقادی که حرکت های انفعالی مجموعه های اسلامی در قبل از انقلاب داشته اند را مورد توجه قرار داده است، گفت: می توانیم بگوییم حرکت های انفعالی مجموعه های اسلامی قبل از انقلاب به نوعی مقدمه شکل گیری انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: علمای شیعه که در مقابل طاغوت ایستاده بودند طبق دیدگاه حوزویان نجف که تاکید داشتند باید به حداقلی ها برای برپایی یک حکومت دینی اکتفا کردراضی نبودند و می گفتند بادی در برابر حکومت کفر قیام کرد و تنها به مبارزه با اشرار، رسیدگی به اوضاع محرومان و امنیت جامعه اهتمام نداشت بلکه آنها نگاه امام خمینی (ره) که قائل به ولایت مطلقه بودند را دنبال می کردند. امام خمینی (ره) بر این موضوع تاکید داشت که همه اسلام حکومت است.

 

وی با اشاره به دیدگاه امام (ره) و تعداد دیگری از علما که بر فقه المسائل تاکید داشتند و فقه التمدن را فقه راهبردی می دانستند، گفت: ما وقتی در خصوص مسجد جامعه پرداز صحبت می کنیم یعنی به دنبال دستیابی به مسجد تراز فعال و ممتاز هستیم که مسائل جامعه را به صورت نظام مند و سیستمی دنبال می کند.

 

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه مسجد تراز در برابر حوادث و مسائل جامعه دچار نگرانی می شود، گفت: مسجد تراز اسلامی کلی نگر است و تنها به جزییات جامعه نگاه ندارد. همچنین مسجد تراز کل مسائل محله و جامعه را تحت پوشش قرار می دهد و مشکلات محله و جامعه را حل می کنددر واقع در مسجد جامعه پرداز به زیست بوم جامعه توجه می شود و غافل از موجودات زنده جامعه نیست.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه مسجد کوچکترین نظام سازی جامعه است، خاطرنشان کرد: کمترین کارکرد مسجد این است که آنچه که توسط علما، دانشمندان و صاحبنظران جامعه بیان می شود آن را به افراد جامعه تبیین کند و اثرگذاری در مورد مسائلل جامعه داشته باشد تا از این طریق تلنگری به افراد جامعه بزند.

 

 

 

کد خبر 1169451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha