۷۵ درصد از واکسن مصرفی طیور کشور وارداتی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه ۱۱ میلیارد دُز واکسن طیور در کشور مصرف می شود که ۷۵ درصد از آن وارداتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "سیدمحمد آقامیری" به خبرنگار ما گفت: در این زمینه تلاش داریم تا واکسن طیور در داخل تامین شود و از تولید این محصول حمایت می کنیم.

 

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: خوشبختانه بخش قابل توجهی از واکسن مورد نیاز دام در داخل تامین می شود به طوری که 550 میلیون دُز از 600 میلیون دُز واکسن مصرفی دام، در داخل تولید و تنها 50 میلیون دُز از خارج وارد می شود. 

 

 


وی تاکید کرد: تولید واکسن به ویژه در بخش خصوصی مورد حمایت ما است، در کشور ظرفیت خوبی در تولید واکسن وجود دارد به طوری که واکسن فوق حاد پرندگان در داخل توسط بخش خصوصی تولید شد و واکسن لمپی اسکن تولیدی داخل هم قابلیت صادرات دارد.

 

 


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش از این 9 قلم دارو به سه کشور صادر می شد اما اکنون 18 قلم دارو به 9 کشور صادر می شود و البته تلاش داریم تا توانمندی ها در این زمینه افزایش یابد. 

 

 


رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان حمایت از تولید فناورانه و دانش بنیان دارو، واکسن و محصولات بیولوژیک را در دستور کار جدی دارد و در راستای تحقق شعار سال، از تولید این محصولات حمایت می شود.

 

 

 

کد خبر 1169454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha