نمایشگاه قرآن اصفهان افتتاح شد

نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همزمان با بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان به مدت پنج روز در محل نمایشگاه های دائمی و بین المللی نصف جهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از شامگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور 140 موسسه قرآنی و مراکز فرهنگی در محل نمایشگاه های بین المللی شهرداری اصفهان در منطقه روشن دشت این شهر افتتاح شد.

 

این نمایشگاه از پنجم اردیبهشت ماه افتتاح و تا دهم این ماه دایر است و کلیه علاقه مندان و فعالان این حوزه می توانند با حضور در این نمایشگاه از برنامه های آن و فعالیت های غرفه ها بازدید و از خدمات آن بهره ببرند.

 

نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی با برنامه ها و محتواهای متفاوت فرهنگی و هنری برگزار شده و میزبان مردم این استان است.

 

اجرای گروه های سرود و نقاره زنی خادمین امام رضا(ع)، اجرای تلاوت قرآن و نشست های تخصصی در این حوزه و استعداد شناسی و کمک و راهنمایی به رشد توانایی ها در این عرصه از فعالیت های نمایشگاه قرآن امسال است.

 

حضور فروشندگان و تولید کنندگان محتواهای قرآنی در این عرصه نیز بر رونق این رویداد افزوده و فرصتی برای عرضه کالاهای فرهنگی شده است.

 

 

*نمایشگاه قرآن تجلی فعالیت های این عرصه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن اصفهان گفت: این اتفاق فرهنگی سبب نمایش و جلوه فعالیت های قرآنی استان اصفهان است.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» افزود: بخش زیادی از فعالیت های حوزه قرآن و عترت توسط مردم و مشارکت مردمی مدیریت می شود که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

 

وی عرضه محصولات قرآنی را فرصتی برای حمایت از تولیدکنندگان بیان کرد و اذعان داشت: حضور خانوادگی در نمایشگاه قرآن در انس با این کتاب الهی و معرفی الگوهای برتر موثر است.

 

 

*جوان گرایی در نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام «مهدی فوقی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این مراسم به مخاطبان این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: محتوای نمایشگاه قرآن امسال بر محوریت جوانان و نوجوانان و خانواده قرار گرفته که در انس بیشتر با قرآن و عترت نقش دارد.

 

وی افزود: باید زمینه های تبلیغ و توسعه قرآن در جامعه و سرمایه گذاری برای قشر جوان صورت بگیرد.

 

به گفته فوقی، موسسات قرآنی در این خصوص سرمایه گذاری کنند و برای آن برنامه ریزی منسجم و هدفمندی داشته باشند.

 

انتهای پیام

کد خبر 1169477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha