خیران و نیروهای جهادی بازوان رسیدگی به مناطق محروم هستند

شفیعی گفت: خیران و نیروهای جهادی بازوان اصلی و توانمند رسیدگی به مناطق محروم با کارهای جهادی هستند و به داشتن یک جامعه سعادتمند کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا شفیعی»، امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت) با اشاره به سابقه فعالیت های خود در گروه جهادی «شهید مهران باقری» در جمع خبرنگاران گفت: از سال 95 اقدامات جهادی را به صورت جدی آغاز کردیم و قبل از آن نیز در قالب بچه های مسجد و هیئت های مذهبی، فعالیت های مختلفی داشتیم.

مسئول گروه جهادی «شهید مهران باقری» افزود: تعداد اعضای این گروه جهادی در روزهای اول بیش از 10 نفر نمی شد اما اکنون بیش از 40 نیروی فعال، پای کار هستند و ده ها نیرو نیز به صورت پاره وقت در این گروه به فعالیت مشغول هستند و مسجد و هیئت های مذهبی در جذب اعضا نقش موثری دشاته اند.

وی اضافه کرد: خودم استاد خلبان سازمان هواپیمایی کشوری و  مهندس هواپیمایی شرکت «آسمان» هستم و جهادگران ما با پرواز در اوقات فراغت خود، یاری رسان نیازمندان در محروم ترین مناطق کشور هستند.

شفیعی اعلام کرد: تاکنون موفق به ساخت و بهسازی سالانه حدود 15 مسکن محرومان شده ایم و در قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی به پخت نذری فراوان با کمک خیران اقدام و مایحتاجی مانند آبگرمکن خانه های محرومان را تهیه کرده ایم.

وی ادامه داد: این  گروه جهادی در مراسم مذهبی به ویژه مراسم امام حسین (ع) در قالب کارهای جهادی به خانواده های نیازمند اتسان فارس و سایر نقاط کشور کمک های گسترده ای کرده است و در سیل سال 98 سیستان و بلوچستان در روستای «گندوبازار» یک مدرسه را به صورت کامل احداث و سه3 مدرسه را بهسازی کرده و کمک های معیشتی، بهداشتی و درمانی، اعزام گروه های پزشکی متخصص و اجرای طرح اعزام بیماران خاص به مراکز درمانی و تامین هزینه های اسکان، دارو و درمان آنها فعالیت مطلوبی داشت.

شفیعی تصریح کرد: خیران و نیروهای جهادی بازوان اصلی و توانمند رسیدگی به مناطق محروم با کارهای جهادی هستند و به داشتن یک جامعه سعادتمند کمک می کنند.

خاطر نشان می شود، گروه جهادی «شهید مهران باقری» که به «جهادگران اهل دل شهر شیراز» معروف است سالها که در حوزه ساخت و بهسازی مسکن نیازمندان و تامین دارو و کمک به درمان بیماران نیازمند به فعالیت مشغول است.

کد خبر 1169720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha