مدیران باید در تراز نخبگان باشند/حل مشکلات کشور معطل گره‌گشایی بیگانگان نباشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حل مشکلات کشور نباید معطل گره‌گشایی بیگانگان باشد، گفت: به کرات به مسئولین مازندران عرض داشتم که فکر کنید این کشور فقط یک استان دارد و بدون نگاه به بیرون با استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه استان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۷ اردیبهشت) در نشست هم اندیشی با نخبگان و کارآفرینان با بیان اینکه برای رفع مشکلات به عزم و توان جمعیت نخبه و متفکر نیازمند هستیم، اظهار کرد: باید با همفکری نخبگان زمینه بیان راهکارها جهت رفع مشکلات استان فراهم شود.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران از تداوم برگزاری نشست های نخبگانی در آینده خبر داد و گفت: فرصت تحقق شعار سال رهبری مهم و ارزشمند است و باید برای تحقق این منویات معظم له حداکثر استفاده را ببریم.

 

وی با بیان اینکه عده ای با بررسی مشکلات و دستاوردها و نقاط مثبت و ضعف کشور برای مشخص شدن شعار سال همکاری دارند، افزود: اگر این شعار محقق شود قطعا بسیاری از مشکلات ما مرتفع می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی امید آفرینی در بین نخبگان مهم و ضروری است، گفت: به دفعات متعدد به مسئولین استان مازندران عرض داشتم که فکر کنید این کشور فقط یک استان دارد و بدون نگاه به بیرون با استفاده از ظرفیت استان و نخبگان و کارآفرینان برای توسعه و پیشرفت این خطه از شمال کشور تلاش کنید.

 

وی به ضعف تولید در استان اشاره و بیان کرد: این استان باید برای توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خزر برنامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید با کشورهای همسایه به جای در تقابل بودن در تعامل باشیم، گفت: اعتماد به دانش بنیان و بخش نخبگانی در حوزه لشکری شاهدیم اما در بخش کشوری متاسفانه از ظرفیت های نخبگانی استفاده نمی شود.

 

وی به توسعه و پیشرفت تسهیلات نظامی و موشک در کشور اشاره کرد و افزود: باید در بخش کشوری نیز به اندازه حوزه نظامی پیشرفت داشته باشیم تا به خارج نیازمند نباشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رفع مشکلات کشور را به بیرون گره نزدن مهم است، گفت: تشکیل کارگروه نخبگان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با تاکید براینکه صنعت و کشاورزی ما باید دانش بنیان باشد، افزود: شش شرکت در ایران عزیز تولید واکسن کرونا داشتند و اکنون تولیدات واکسن مازاد شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مدیران باید در تراز نخبگان باشند، گفت: تشویق به مهاجرت در بین نخبگان نباید مشاهده شود.

کد خبر 1170288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha