نماز عید فطر یکپارچه و باشکوه برگزار شود

آیت الله عابدینی گفت: با توجه به در پیش بودن عید فطر و برگزاری نماز این عید بزرگ، ان شاالله همه به صورت یکپارچه و منسجم در این مراسم شرکت کرده تا شاهد شکوه و عظمت حضور مردم مومن در این آیین عبادی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۹ اردیبهشت) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس نامگذاری شده است که از حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی تشکر کرده و امیدواریم به زودی زود شاهد از بین رفتن رژیم صهیونیستی این غده سرطانی باشیم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به عید سعید فطر افزود: در آستانه عید سعید فطر هستیم و در فرمایشی از حضرت علی (ع) آمده است در روز عید فطر آنهایی که ماه رمضان را درک کرده اند و از تمامی لحظات این ماه بهره مند شده اند، جزو محسنین هستند و آنها امروز نتیجه اعمال خود را دریافت می کنند ولی کسانی که ماه رمضان خود را به غفلت و بطالت گذراندند امروز برای آنها بسیار روز با شباهتی با روز رستاخیر است.

 

وی تصریح کرد: در حدیثی هم از امام صادق (ع) آمده است همین که صبح روز فطر می دمد منادی ندا می کند عجله کنید و بشتابید برای گرفتن جوایزی که خداوند متعال برای شما مهیا کرده است؛ ان شاالله همه ما توانسته باشیم از این ماه با عظمت نهایت بهره را برده باشیم.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن عید فطر و برگزاری نماز این عید بزرگ، ان شاالله همه به صورت یکپارچه و منسجم در این مراسم شرکت کرده تا شاهد شکوه و عظمت حضور مردم مومن در این آیین عبادی باشیم.

 

وی در ادامه با تبریک روز معلم اظهار کرد: آیت الله مطهری این استاد و علامه بزرگوار به دست ناپاک دست نشانده های استکباری به شهادت رسید و از این معلم بزرگ آثاری به جای مانده که عقل را تسلیم و دل را راضی می کند.

 

امام جمعه قزوین اعلام کرد: معلمی از جایگاه بالایی برخوردا است به طوری که امام خمینی (ره) فرموده اند معلمی شغل انبیا است و سند ۲۰۳۰ که برخی اصرار بر اجرای آن داشتند مقابل رسالت انبیا قرار دارد زیرا رسالت انبیا تزکیه، حکمت، علم، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج خوبی ها است.

 

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قزوین و ضرورت پیگیری مصوبات سفر خاطر نشان کرد:طی روزهای اخیر شاهد سفر ریاست جمهوری به استان قزوین بودیم که اگرچه این سفر کوتاه بود ولی با برکت بود و آورده های خوبی برای استان داشت و رئیس جمهور تا پاسی از شب پیگیر مشکلات استان بودند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با تأکید بر ضرورت احداث مصلا در قزوین یادآور شد: مسجدی که امروز نماز جمعه در آن اقامه می شود در زمانی احداث شد که قزوین حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت داشت و با توجه به افزایش جمعیت و نیاز کنونی شهر لازم است مصلایی فاخر و در شأن استان در قزوین احداث شود.

 

کد خبر 1170872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha