آموزش هجی قرآن در غرفه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س)

غرفه موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ با دکوری جذاب و متفاوت در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن تلاش کرده تا فضای جلسات خانگی قرآن و قرآن‌خوانی به روش مکتبی را برای مخاطبان تداعی کند.

محمدرضا خوشنویس؛ مدیرعامل موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ گفت: در گذشته، آموزش قرآن در مکتب‌خانه‌های سنتی به روش هجای قرآن مرسوم بوده و امروزه این روش‌ها کمترمورد استقبال قرار می‌گیرد، درحالی‌که این روش به‌عنوان یک میراث معنوی قابل دفاع است و حتی می‌تواند به‌عنوان یک شیوه آموزشی در مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها قابل ارائه باشد.

 
وی با اشاره به حضور این موسسه در نمایشگاه قرآن کریم گفت: موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ با توجه به دغدغه بزرگان در خصوص آموزش قرآن،  همچنین برای حفظ این اثر معنوی و روش آموزش مکتب‌خانه‌ای به روش هجی، در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن کریم حضور دارد. با این کار، نام و یاد ملاهای قدیم از جمله ملافاطمه صغری که یکی از هزاران ملایی است که این وظیفه خطیر را برعهده داشتند، گرامی داشته می‌شود.
 
خوشنویس تصریح کرد: در این غرفه، علاقه‌مندان در مدت 10 دقیقه، کلیات آموزش هجی قرآن را توسط ملا سکینه آموزش می‌بینند.
 
غرفه موسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ با دکوری جذاب و متفاوت در بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن تلاش کرده تا فضای جلسات خانگی قرآن و قرآن‌خوانی به روش مکتب‌خوانی را برای مخاطبان تداعی کند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

کد خبر 1170949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha