اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در استان زنجان

به گفته حجت الاسلام بیگدلی، از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی، ۲۰۰ عنوان برنامه در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی اظهار کرد: به مناسبت هفته عقیدتی، هفته معلم و بسیج کارگری برنامه های متعددی پیش بینی شده است.

 


حجت الاسلام حسن بیگدلی افزود: سپاه یک نهاد مکتبی، دینی و اعتقادی با رویکرد حفاظت از دستاوردهای انقلابی است و هدف امام راحل نیز این نبود که سپاه یک نهاد نظامی باشد از اینرو نهاد نمایندگی ولی فقیه در این مجموعه تشکیل شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: رضایت کامل دهبری از سپاه نشان از عملکرد مطلوب این مجموعه دارد و رسالت نمایندگی ولی فقیه در سپاه، پاسداری از هویت مکتبی و انقلابی سپاه و بسیج، اعتلای بصیرت بسیجیان و ترویج ارزش های انقلاب از رسالت های این نمایندگی است.

 


این مسئول با بیان اینکه رهبری سه وظیفه مهم ارتقا معنویت، روحیه جهادی و بهر ه گیری از روحانیت را بر عهده این مجموعه قرار داده است، گفت: در عمر بل برکت انقلاب سپاه همواره در صحنه بوده و توطئه های دشمن در طول این مدت را خنثی کرده است.

 


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه دفاع از کشور در طول جنگ تحمیلی و اکنون مقابله با جنگ نرم در کارنامه سپاه است، گفت: بسیجیان و پاسداران در صحنه نیز نیازمند پاسداری در ابعاد اموزشی و عمق بخشی فرهنگی و اعتقادی هستند به همین منظور دوره های آموزشی و بصیرتی با تربیت هادیان سیاسی در سپاه تشکیل می شود.

 


وی با یادآوری اینکه برای انعکاس عمق اعتقادی سپاه هفته ای همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری با عنوان هفته عقیدتی و سیاسی تعیین شده است، افزود: از 12 تا 20 اردیبهشت به مناسبت این هفته 200 عنوان برنامه پیش بینی شده است.

 


حجت الاسلام بیگدلی افزود: گرامیداشت استاد شهید مطهری و تجلیل از هادیان و مربیان نمونه بسیج، برگزاری نشیت های سیاسی و عقیدتی از اثار شهید مطهری، اکران و فیلم با موضوع کتاب های شهید مطهری، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب های شهید مطهری و سخنزانی پیش از خطبه های نماز جمعه برای این هفته در نظر گرفته شده است.

 


به گفته وی، برگزاری یادواره 4 هزار شهید روحانی در 24 اردیبهشت در زنجان و یادواره شهدای روحانی در خرمدره و خدابنده، دیدار با خانواده شهدا، به صدا درامدن زنگ سپاس معلم، اجرای مجمع استانی کنگره فرهنگیان، نشست مربیان صالحین، برپایی نمایشگاه، دیدار با ائمه جمعه و جمع آوری کمک های مومنانه برای این هفته پیش بینی شده است.

 


این مسئول با بیان اینکه کنگره 4 هزار روحانی کشور در 4 خردادماه امسال در قم برگزار می شود، گفت: این برنامه برای نخستین بار در کشور اجرار می شود و در این راستا دیدار از خانواده شهدا توسط سپاه استان انجام می شود. همچنین فضاسازی استانی و برگزاری یادواره شهدای روحانی، دیدار با روحانیون آزاده و جانبازان روحانی استان زنجان در دستور کار است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان 40 شهید روحانی تقدیم اسلام کرده است، افزود: نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدای روحانی، جشنواره طلاب و روحانیون جشنواره شعر به این منظور در استان زنجان اجرا می شود.

کد خبر 1171501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha