همراهی منوچهر آذری و عباس محبی در  ویژه برنامه عید فطر رادیو فرهنگ

شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، دوشنبه ‌‌و‌ سه شنبه( ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) با ویژه برنامه «آیین سپاس» این عید بزرگ را گرامی می دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سیدهادی موسوی نژاد تهیه کننده این‌ برنامه گفت: گروه جامعه رادیو فرهنگ در این روزها ویژه برنامه «آیین سپاس» را از ساعت ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ با  موضوع شکرانه و سپاس از توفیق سی روز بندگی روی آنتن می‌برد.  

 

وی موضوع اصلی این برنامه را قدردانی و سپاس از درگاه الهی برای توفیق سی روز روزه داری و بندگی و عبادت عنوان کرد و افزود: در بخش هایی از این برنامه به اهمیت روز عید فطر و نماز عید فطر، فطریه و اقداماتی که باید در حفظ آثار و برکات ماه رمضان در همه سال شود،اشاره می شود.

 

وی ادامه داد: نگاهی به آیین های بدرقه ماه مبارک رمضان و نیز آیین های ویژه عید سعید فطر نیز از دیگر موضوعات برنامه « آیین سپاس» است که پس از معرفی آیین های وداع با ماه مبارك رمضان به جشن ها و رسوم عید سعید فطر در فرهنگ مردم اشاره دارد و در این برنامه جایگاه عید سعید فطر در فرهنگ مردم ایران بررسی می شود.

 

تهیه کننده « آیین سپاس» با تاکید بر این مساله که در این برنامه  تلاش بزای ایجاد فضای شاد عیدانه شده بیان کرد: قطعات نمایشی طنز با حضور بازیگران رادیو منوچهرآذری  و عباس محبی پخش می شود و  نیز اجرای ترانه های شاد و  مناسبتی زنده و  فرهنگیارانی که از نقاط مختلف کشور  آیین های عید سعید فطر را بازگو میکنند از دیگر بخش های این برنامه است .

 

موسوی نژاد یکی از ملزومات عید سعید فطر را پرداخت زکات فطره برای تزکیه روحی و مالی بندگان خدا عنوان کرد و گفت: در  این برنامه به تبیین ضرورت توجه به مستمندان و نیازمندان  با رویکرد پویش به عشق علی علیه السلام پرداخته می شود ‌در ادامه بنا بر ضرورت آشنایی و تبیین اسرار پرداخت زکات فطره در تزکیه روحی و مالی نقش صدقه در پاکی زندگی و ... در خصوص میزان فطریه و مسایل مربوط به آن در بخش کارشناسی توسط حجت الاسلام دکتر دهدست مطالبی بیان می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: بخش تعاملی برنامه نیز با طرح سوالی عیدانه  شنوندگان را ‌به مشارکت و همراهی با برنامه دعوت می کند.

 

«آیین سپاس» ویژه برنامه عید سعید فطر رادیو فرهنگ است که از ساعت ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ به تهیه کنندگی، سردبیری سیدهادی موسوی نژاد و گویندگی سکینه ارجمندی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 1171877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha