ثواب روزه با پرداخت زکات فطره کامل می‌شود

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اينکه در روایات زیادی به اهمیت زکات فطره اشاره شده و کامل کردن ثواب روزه با پرداخت زکات فطره مورد توصیه و تأکید قرار گرفته است گفت: کسی که روزه بگیرد و عمدا زکات ندهد، در واقع روزه نگرفته است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: بر اساس دستورات دین مبین اسلام، پرداخت زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان، از اعمال واجب بر افراد غیر فقیری که به سن تکلیف رسیده باشند، محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: پرداخت زکات فطره علاوه بر روزه‌داران ماه رمضان، حتی بر افرادی هم که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در این ماه به‌واسطه عذر شرعی از جمله بیماری و ... روزه بگیرند، واجب است.

 

وی با بیان اينکه در روایات زیادی به اهمیت زکات فطره اشاره شده و کامل کردن ثواب روزه ماه رمضان با پرداخت زکات فطره مورد توصیه و تأکید قرار گرفته است اذعان کرد: کسی که روزه بگیرد و عمدا زکات ندهد، در واقع روزه نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطره موجب دفع بلا و مرگ سوء پرداخت کننده زکات فطره و خانواده وی خواهد شد تصریح کرد: طبق توصیه مراجع تقلید شایسته است که زکات فطره بعد از غروب شب عید فطر کنار گذاشته شود و پرداخت آن قبل از نماز عید و تا ظهر روز عید به شخص فقیر صورت گیرد.

 

وی در ادامه به احادیث و روایاتی پیرامون اهمیت عید سعید فطر و همچنین نحوه پرداخت زکات فطره اشاره کرد.

 

کد خبر 1172046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha