عید فطر جشن پیروزی فطرت و رشد انسانیت در پرتو بندگی خداست

آیت الله عابدینی گفت: عید فطرت به معنای جشن پیروزی فطرت و رشد و کمال انسانیت در پرتو انوار عبادت و بندگی خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز عید سعید فطر که امروز (سه شنبه ۱۳ اردیبهشت) در میدان سرداران قزوین برگزار شد، بیان کرد: عید سعید فطر یعنی جشن پیروزی برای ماندگاری و وفای به عهد و پیمان ها، یعنی با خداوند عهد و پیمان بستیم جز او را به عبودیت کرنش نکنیم و با خدا پیمان بستیم بنده او باشیم و اخلاق، رفتار و نگاه ما با رضای او منطبق شود

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: عید فطر یعنی بازگشت به فطرت و یک ماه با روزه داری و راز و نیاز در پیشگاه حق از خداوند متعال خواستیم و از نماز و روزه کمک گرفتیم به فطرت انسانی و الهی خود برگردیم.

 

وی عنوان کرد: عید فطر را جشن می گیریم زیرا احساس می کنیم لایه ها، موانع و حجاب ها مانع بود فطرت ما حقایق را بفهمد، معرفت ما را نسبت به پروردگار مخدوش کرده و عبادات ما را از رونق انداخته بود و روح محبت و عطوفت را از ما دور کرده بود و وقتی به فطرت برگشتیم یعنی به مهربانی، توحید، تقوا و عبادت برگشتیم.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: خداوند متعال همه بدی ها و خوبی ها را به فطرت ما انسان ها معرفی کرده است اگر گناه کرده و در عالم غفلت به سر بردیم، به مرور زمان قلب ما تیره و تار شده و حق وباطل را درک نمی کند، چشم دل نابینا شده و حقایق را نمی بیند و دنیاپرستی بر عبودیت و بندگی خدا غالب می شود و عید فطرت به معنای جشن پیروزی فطرت و رشد و کمال انسانیت در پرتو انوار عبادت و بندگی خداوند متعال است.

 

وی تأکید کرد: در حدیثی از پیامبر آمده است در عید فطر ندا دهنده ای فریاد برمی آورد ای مومنان بشتابید برای گرفتن جایزه هایتان، البته آن جایزه ای که خداوند می دهد با جایزه هایی که در دنیا پولدارها می دهند متفاوت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضرت علی (ع) فرموده اند امروز برای کسانی که خداوند متعال روزه آنها را قبول کرد و نمازشان را پذیرفت روز عید است و همچنین فرمودند هر روزی در طول سال معصیت نکردیم آن روز را برای خود روز عید بدانیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر وظیفه خود را در ماه رمضان انجام نداده باشیم باید غصه خورده و اگر انجام داده باشیم باید از این توفیق خوشحال باشیم.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: در حدیث دیگری از حضرت علی (ع) آمده خداوند عید فطر را قرار داد تا شکوه عظمت و اجتماع مومنان دیده شود و این شکوه وعظمت نماز عید فطر را باید شاکر باشیم؛ سفارش ائمه و امیرالمومنین است که عظمت مسلمین باید دیده شود و در نماز جمعه، در مساجد و تظاهرات برای اعلام انزجار از دشمنان خدا و حمایت مظلومان این شکوه دیده می شود و این عید نور، مغفرت، معرفت و تقوا بر همه مبارک باشد.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دور شدن جوانان از دین گفت: دشمنان آرزو دارند جوانان ما از دین برگردند و وانمود می کنند جوانان برگشتند ولی وقتی در انواع و اقسام معیارهای سنجش این معنا را دنبال می کنیم، می بینیم هر روز علاقه و گرایش نسل جوان ما به دین بیشتر می شود و به دین پناه می برند و نمونه بارز آن اعتکاف ۶۰۰ نفر از نوجوانان در ماه رمضان بود و به لطف خدا هر سال این جمعیت بیشتر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خداوند را سپاسگزاریم برای راهپیمایی باشکوهی که در روز قدس شما مردم انجام دادید تا پشتیبانی خود را از مظلومان فلسطین اعلام کنید و امسال این برنامه باشکوه اجرا شد.

 

وی یادآور شد: خداوند را شاکر هستیم در طول سال هر روز بر عزت، اقتدار و شکوه مسلمانی مسلمانان افزوده شد و دشمنان اسلام و مستکبران و زورگویان ضعیف تر شده و به افول نزدیک تر شدند و رژیم منحوس صهیونیستی هرچه بیشتر زمین گیر شده و از خداوند متعال می خواهیم در سال پیش رو عیدی ما را شکست نهایی رژیم ظالم صهیونیستی قرار دهد.

 

کد خبر 1172058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha