عید فطر روز تکریم و تجلیل خداوند از مومنین روزه دار است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: امروز، روز تکریم و تجلیل است و خدای متعال در روز عید فطر از مؤمنین و روزه‌داران ماه مبارک رمضان تجلیل می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۱۲ اردیبهشت ماه نماز عید سعید فطر در مصلی نماز جمعه شهر عنبرآباد برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید سعید و قبولی طاعات و عبادات، گفت: امروز روزه جایز و هدیه دادن خدای متعال به روزه‌ داران بعد از یک ماه بندگی، طاعت و عبادت است.

 

امام جمعه عنبرآباد افزود: امام باقر (ع) فرمود؛ صبح عید فطر منادی ندا می‌دهد ای کسانی که روزه گرفتید و مؤمنین از خدا جایزه بگیرید بعد امام باقر (ع) در ادامه می فرماید؛ جوائزی که خدای متعال به مؤمنین می دهد در روز عید فطر با جوائز پادشاهان و ملوکانه دنیا فرق می‌کند.

 

وی بیان کرد: جوائز خدای متعال در روز عید فطر به بندگان مؤمن روزه‌دار، عفو و گذشت و همچنین لطف و کرامت است.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: امیر المؤمنین (ع) در توصیف عید فطر فرمودند؛ امروز روزی است که خدای متعال به نیکوکاران پاداش توبه می دهد و اعمال اهل احسان پذیرفته می‌شود و کسانی که در ماه مبارک رمضان جلوی شهوت و شکم پرستی گرفته اند، از اجر و پاداش الهی برخوردار می شوند.

 

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که امروز، روز تکریم و تجلیل است و خدای متعال در روز عید فطر از مؤمنین و روزه‌داران ماه مبارک رمضان تجلیل می کند، خاطرنشان کرد: روز عید فطر برای کسانی که روزه خواری و حرمت‌شکنی کردند، روز ضرر است.

 

وی اظهار کرد: از مبلغین و روحانیونی که با حضور خود موجب رونق بخشی مساجد شدند تشکر می کنم و همچنین از جوانان تشکل‌های، انقلابی، فرهنگی، مذهبی، بسیجیان خواهران و برادران و تشکل‌های فرهنگی مذهبی اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان، مجمع کانون مداحان، خادم یاران رضوی، مؤسسات قرآنی و نیکوکاری فرهنگی که در این ماه فعالیت داشتند تشکر می کنم.

 

حجت الاسلام بامری در خاتمه عنوان کرد: همچنین جا دارد از حضور فعال مردم در همه صحنه‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی‌ و اجتماعی تشکر کنم، مردمی که صحنه‌های بی‌نظیر، بی‌بدیلی و افتخار آمیزی خلق می کنند.

کد خبر 1172076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha