اجرای رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی/ گیلان ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دارد

ابراهیمی از اجرای رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: گیلان سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دارد که در حوزه‌های مختلف ساماندهی شده و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد ابراهیمی» امروز( پنج‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ) در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج سازندگی برنامه‌های مختلفی همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا می‌شود.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در گیلان همزمان با سراسر کشور به مدت ۱۰ روز در تمامی شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود گفت: این رزمایش با رمز "یا فاطمه زهرا"  از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت اجرا می شود و ۸۰۰ گروه جهادی با هشت هزار و ۹۶۰ نفر در حوزه‌های مختلف، خدمت رسانی لازم را در سطح استان انجام می‌دهند.‌

 

ابراهیمی اذعان کرد: برنامه‌های متنوعی فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، دامپزشکی، بهداشت و درمان، علمی و پژوهشی و اقتصادی و .... توسط حوزه‌های بسیج مربوطه در این هفته برپا می شود.

 

وی ادامه داد: توزیع هشت هزار بسته معیشتی و اهدای ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: آب رسانی به ۷۵۰ روستای گیلان از دیگر برنامه هایی است که توسط بسیج سازندگی سپاه قدس و قرارگاه امام‌ حسن مجتبی(ع) در دست اجرا است که طی سه سال انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استانی است که روستاهای آن آب شرب سالم بهداشتی ندارد اضافه کرد: در این هفته به ۱۵ روستا در شهرستان تالش آبرسانی می‌شود.‌

 

ابراهیمی افزود: طی چهار سال گذشته بالغ بر ۲ هزار مسکن مددجویی توسط سپاه گیلان ساخته و تحویل داده شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به گام جدید ساخت مسکن محرومین اشاره و خاطرنشان ساخت: ۵۰۰ واحد جدید مسکن محرومین در گیلان در دست ساخت است که طی کمتر از یک سال ساخته و به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود.

 

وی به دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی گیلان پرداخت و اظهار داشت: احداث ۳۰ پل روستایی درچند سال اخیر، آب‌رسانی به ۲۵ کیلومتر از روستاها، بازسازی ۵۰۰ مدرسه، نصب ۷۸ یادمان شهدا در ورودی شهر رشت، ساماندهی ۵۰۰ مزار شهدا، نصب یادمان شهدای پارک ملت و مسکن مهر رشت از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال‌های اخیر بود.

 

ابراهیمی ادامه داد: نصب یادمان شهید چمران و یادمان شهدای امیرالمومنین(ع) از دیگر اقداماتی است که در دست اجراست‌.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به کرونا و توزیع بسته‌های معیشتی در ۲ سال گذشته پرداخت و اذعان داشت: در این راستا،۷۵۰ هزار بسته معیشتی به همت جهادگران سازمان بسیج سازندگی تهیه و توزیع شده است.

 

ابراهیمی راه اندازی قرارگاه محله در همه پایگاه‌های بسیج گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این پایگاه‌ها با راه اندازی این قرارگاه به یک شبکه توانمند تبدیل شده است.

 

وی تصریح کرد: یک هزار و ۳۴۸ صندوق قرض الحسنه در سطح استان راه اندازی شده و در حوزه‌های مختلف وام‌های ضروری به نیازمندان و واجدان شرایط اهدا می‌کنند.‌

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اضافه کرد: از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار و ۳۴۵ اشتغال توسط این سازمان ایجاد شده است.

 

ابراهیمی اظهار داشت: در کنار راه‌اندازی شغل، آموزش و در حوزه فروش نیز کمک های لازم ارائه می‌شود.

 

وی به بخش کشاورزی و ورود به فاز جدید تحقیقات افزایش برنج محلی اشاره و تصریح کرد: بر روی ارقام پر محصول برنج گیلان توسط بسیج مهندسین کشاورزی گیلان، آزمایش‌های خاک و دیگر تحقیقات صورت گرفته و اکنون با بهره گیری از فناوری دانش بنیان شاهد بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید برنج محلی در استان هستیم.‌

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اظهار داشت: گیلان سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دارد و این گروه‌ها در حوزه‌های مختلف ساماندهی شده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه هنر بسیج در کنار مردم بودن است خاطرنشان کرد: پروژه‌های سخت با همت بسیج و کمک‌های مردمی به سرانجام رسیده است.

کد خبر 1172377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha