گرانی های افسار گسیخته، توطئه ای برای ناامید کردن مردم است

حجت الاسلام کیانی اصل با اشاره به اینکه گرانی‌های افسارگسیخته اقدامات دولت را زیر سلطه خود قرار داده، گفت: این گرانی های افسار گسیخته، توطئه ای برای ناامید کردن مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج،حجت الاسلام «مهدی کیانی اصل» ظهر امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته شهر سوق، افول آمریکا را مهم ترین شاخصه نظام جدید جهانی دانست و گفت: آمارها نشان می‌دهد که افول قدرت اقتصادی آمریکا آغاز شده و در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است.



امام جمعه سوق افزود: بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز بیشتر بوده و امیدی برای کاهش آن وجود ندارد .



وی با اشاره به اینکه خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی پنجاه سال اخیر رسیده، ادامه داد: تبعات جنگ اوکراین نیز نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد.


حجت‌ الاسلام کیانی اصل فاجعه تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام را محصول جنایت وهابیت، خیانت بهائیت و پهلوی نخست دانست و یادآور شد:اکنون با گذر یک قرن از این واقعه تلخ، هنوز مصیبت آنها در دل ها سنگینی می کند و هشتم شوال روز مصیبت و عزای جهان اسلام و امت اسلامی است.


امام جمعه سوق در بخش دیگر سخنان خود درگذشت فرهیخته جبهه فرهنگی انقلاب «نادر طالب زاده» را تسلیت گفت و افزود: از مهم ترین ویژگی مرحوم طالب زاده، فهم عمیق از انقلاب اسلامی، دبیری وی در کنفرانس بین المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار وموثر بودن در تاسیس شبکه تلویزیونی افق نشان دهنده خستگی ناپذیر او در این مسیر مقدس بود.



وی افزود: امثال طالب زاده ها، نماد از خودآگاهی اندیشه انقلاب اسلامی هستند؛ چرا که می‌دانند انقلاب اسلامی ظاهری و باطنی دارد و مهم تر از انقلاب بیرونی، انقلاب انفسی و درونی است.


حجت الاسلام کیانی اصل با اشاره به عقب نشینی عربستان مقابل ایران، تصریح کرد:بن سلمان پس از ۶ سال تلاش برای تصویرسازی از خود به عنوان رهبری قدرتمند، اکنون به بن بست رسیده و شکست سیاست‌های منطقه‌ای او، نه تنها وی را منزوی نکرد، بلکه باعث کاهش اعتماد به نفس او هم شده و این شکست های داخلی و منطقه ای او را در تنگنائی قرار داده که راهی جز مذاکره با ایران ندارد.



امام جمعه سوق به گرانی های افسار گسیخته و اینکه کارهای خوب و اقدامات ارزشمند دولت را زیر سلطه خود قرار داده اشاره و خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته حضور و گفت و گوی دولت با مردم، تسریع در واردات واکسن، مهار اوج گیری کرونا، پرداخت حقوق و مزایا بدون تاخیر، تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و تجارت با همسایگان، افزایش صادرات نفت، پرداخت بدهی های دولت قبل، عدم استقراض از بانک مرکزی و دور زدن تحریم ها، اقدامات ارزشمندی بود که انجام دادند.



وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه این گرانی‌های افسارگسیخته و گاهی افزایش ۱۰۰ درصدی اقلام خوراکی، این اقدامات را زیر سلطه خود قرار داده و مردم را نسبت به دولت ناامید کرده، گفت: این گرانی های افسار گسیخته، توطئه ای است که مردم را ناامید کند، به مردم اعلام کنید و اگر هم توطئه ای نیست و عدم نظارت ها است، باید نظارت‌ها را تقویت کنید.



حجت الاسلام کیانی اصل گفت: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری و معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد، مردم به کمک دولت خواهند آمد و البته انتظارات مردم از دولت انقلابی و جهادی بسیار بالاتر است.

 

امام جمعه سوق گفت: مردم نجیب، صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پر فراز و نشیب هستند.

کد خبر 1172586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha