کسب رتبه سوم کانون های خدمت رضوی مازندران در کشور/خادمیاران رضوی ۱۰۰میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

امامزاده با بیان اینکه خادمیاران رضوی مازندران طی سال ۱۴۰۰در ۲۴محور فعالیت بالغ بر بیش از ۶۳میلیارد و ۴۹۹میلیون تومان به نیازمندان خدمت کردند، گفت: البته با ارائه گزارش سایر شهرستان ها این رقم به ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،  «محمد اسماعیل امامزاده» امروز(۱۸اردیبهشت) دردیدار با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه همه ما خادم امام رضا(ع) هستیم، اظهار کرد: ما خیلی اهل تبلیغ نیستیم و ذکر برخی از کارکردهایی که نظام خادمیاران منتسب به امام هشتم شیعیان دارند با هدف اینکه زمینه ساز ترویج سیره و فضایل آن حضرت باشد، در دستور کار داریم.

 

دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان مازندران به فعالیت ۱۳۰هزار خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ایجاد تشکیلات خادمیاری ایده رهبری بوده و یک تشکل مردم پایه قوی در جهان است.

 

وی به فعالیت ۱۲هزار خادمیار رضوی در استان مازندران اشاره و بیان کرد: این خادمیاران حداقل شش ساعت در هفته به نیت امام رضا(ع) خدمت می کنند. این میزان خادمیار توفیق شیفت حرم مطهر رضوی نیز به پاس خدمت که به نیت امام مهربانی ها ارائه می دهند دریافت می کنند.

 

امامزاده با بیان اینکه مازندران ۱۶هزار خادمیار رضوی دارد اما ۱۲هزار نفر از این میزان به صورت مستمر درحال ارائه خدمت به نیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند، گفت: ارزیابی آستان قدس رضوی دقیق و بی رحمانه است سال ۱۴۰۰استان مازندران در حوزه های مختلف که مبنای قیاس و ارزیابی آستان قدس قرار گرفت در ۱۹شاخص رتبه سوم کشور را بعد از تهران  و استان فارس به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه مازندران در ۱۲شهرستان از ۲۲شهرستان طی سال ۱۴۰۰در ۲۴محور فعالیت داشتند و بالغ بر بیش از ۶۳میلیارد و ۴۹۹میلیون تومان هزینه کردند، ادامه داد: البته با ارائه گزارش باقی شهرستان ها این رقم به ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

 

امامزاده با بیان اینکه خادمیاران رضوی استان به صورت خودجوش به رزمایش مواسات و همدلی پیوستند، افزود: بالغ بر ۱۰هزار سبد کالا امسال بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی از ذبح شرعی ۱۰۰رأس گوسفند برای توزیع بین نیازمندان خبر داد و گفت: ۵۰هزار پرس غذای گرم نیز در ایام ماه مبارک رمضان بین محرومین استان توزیع شده است.

 

امامزاده با بیان اینکه دفاتر استان در بخش کارآفرینی و اشتغال نیز فعال هستند، ادامه داد: سال گذشته ۱۵۴نفر بیش از ۴میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردند. همچنین مهارت آموزی را متناسب با جامعه هدف ارائه می شود.

 

وی یادآورشد: همچنین جامعه هدف با معرفی به کمیته امداد استان مازندران ۱۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

 

امامزاده به اجرای طرح روضه خانگی در استان اشاره و بیان کرد: احیای روضه های خانگی به صورت رایگان با پذیرایی از سوی خادمیاران انجام می شود و سال گذشته بیش از ۱۰هزار روضه خانگی در ۱۲شهرستان برگزار شد.

 

وی به برگزاری بیش از ۷هزار چهارشنبه امام رضایی در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: هزار و ۳۷۳مورد طرح پلاک هشت با هدف تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده های معظم این مردان خدایی برگزار شد.

 

کد خبر 1173226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha