۵۳ رشته حرفه آموزی برای آموزش زندانیان فارس در نظر گرفته شده است

ابراهیمی گفت: حرفه آموزی در زندان ها از ضرورت های مسئولان سازمانی است و ۵۳ رشته حرفه آموزی برای آموزش زندانیان در زندان های استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس گفت: بیش از 60 درصد زندانیان استان به دلیل مشکلات اقتصادی و فقر گرفتار جرم شده اند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: این افراد در زندان ها به کمک همگی ما نیاز دارند و با برنامه ریزی اصولی، اولویت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان را می توانیم طبق ضرورت ها  به سمت زندان ها نیز هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: حرفه آموزی در زندان ها از ضرورت های مسئولان سازمانی است و 53 رشته حرفه آموزی برای آموزش زندانیان در زندان های استان در نظر گرفته شده است و باید برنامه ریزی ما به شکلی باشد که این آموزش ها هدفمند و طبق نیاز بازار باشند.

ابراهیمی با تاکید بر توانمندسازی زندانیان و هدایت آنها به سمت بازار کار و تولید بیان کرد: با ایجاد اشتغال این افراد، معیشت خانواده های آنها تامین می شود و شاهد امنیت بیشتر در جامعه و کاهش گرایش به جرم خواهیم بود.

وی ادامه داد: از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان انتظار داریم در زمینه تامین بسته های معیشتی و کمک های مالی به خانواده زندانیان با اداره کل زندان های فارس همکاری بیشتری داشته باشد.

«حسین پور نورعلی» نیز در این دیدار گفت: بخشی از کمک های معیشتی و اشتغال محور خود را می توانیم به زندان های فارس هدایت کنیم و برای امسال 720 بسته معیشتی به ارزش 450 میلیون تومان برای خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان پیش بینی شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس افزود: این بسته ها 5 خرداد و در روز ملی «نسیم مهر» میان این خانواده ها توزیع خواهد شد و  274 میلیون و 900 هزار تومان نیز برای آزادی 16 زندانی در استان فارس در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت گروه های جهادی دندانپزشکان برای کمک به زندانیان نیازمند نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1173644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha