پایان اردیبهشت آخرین فرصت ثبت نام حوزه علمیه خواهران فارس است

حجت الاسلام محمودی با اشاره به پذیرش حوزه علمیه خواهران فارس، گفت: از ۱۵ فروردین تا آخر اردیبهشت زمان ثبت نام در پذیرش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: رسانه را چشم بیدار و عقل هوشیار جامعه می دانم.

رئیس حوزه های علمیه خواهران فارس با اشاره به اینکه نیمی از جامعه عزیز ایران خانم ها هستند، تاکید کرد: پیشنیه بانوان پس از انقلاب یک پیشینه درخشان است و هرجا خانم ها ورود پیدا کردند کار را به کمال به اتمام رساندند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه زمینه آموزش خانم ها فراهم شد و از سال 75 حوزه علمیه خواهران فراهم شد، تاکید کرد: مرکز حوزه علمیه خواهران مستقل از حوزه علمیه برادران است اما هر 2 تحت اشراف شورای عالی حوزه ها فعالیت می کنند.

حجت الاسلام محمودی با یادآوری این مطلب که بنا بر اینست که حوزه علمیه خواهران تا سال 1414 به جایگاه مرجعیت دینی فرهیخته بانوان کشور برسد، اظهار کرد: تلاش در فهم جامع دین در عرصه فقه، تامین و تولید علم، اندیشه و فرهنگ متغن و حضور فعال موثر در عرصه های ملی و بین المللی از جمله اهداف این مورد است.

وی با اشاره به اینکه راهبرد ما حفظ، ساماندهی و ارتقا سطح پذیرش طلاب است و تلاش اینست که از این ظرفیت خوب رسانه برای جهت تنویر افکار عمومی در رابطه با اهمیت و ضرورت حوزه استفاده کنیم، تاکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی از دیگر راهبردهاست و در سطوح مختلف رشته های جدیدی ایجاد خواهیم کرد و مهارت های پژوهشی و فرهنگی در نظام آموزشی کشور همراه با دروس در دستور کار قرار داده ایم و توسعه زمینه های کنشگری طلاب و دانش آموختگان در سطح جامعه از دیگر راهبردهایی است که در نظر گرفته ایم.

حجت الاسلام محمودی با یادآوری این مطلب که حوزه های علمیه دارای تاریخ و پیشینه بسیار کهن هستند، اظهار کرد: کهن بودن مراکز علمی یکی از مهمترین مولفه های مهم در رتبه بندی مراکز علمی به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه در سطح 2 که معادل کارشناسی است سعی اینست که کنشگران علمی، فرهنگی و پژوهشی را تعریف کنیم که 193 واحد آموزشی برای آنان تعریف شده است و می خواهیم از جامعیت فوق العاده ای برخوردار شوند، تاکید کرد: در حال حاضر در 6 رشته تحصیلی تفسیر، علم کلام اسلامی، مشاوره، فقه و اصول، اخلاق و تاریخ اسلام در سطح سه فعال است.

حجت الاسلام محمودی با یادآوری این مطلب که سطح چهار رشته های کلام اسلامی، فقه گرایش خانواده، تفسیر قرآن مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در کنار این فعالیت های علمی رایزنی هایی به مدیران دستگاه های دیگر که از جمله روسای دانشگاه شیراز، علوم پزشکی شیراز و علوم قران آغاز شد تا از طلاب به عنوان سرمایه های جامعه بعد از فارغ التحصیلی از آنان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل نزدیک حوزه علمیه با دانشگاه شیراز است، افزود: هم افزایی علمی، پژوهشی و فرهنگی تحقق یافت.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به پذیرش حوزه علمیه خواهران فارس، تاکید کرد: از 15 فروردین تا آخر اردیبهشت زمان ثبت نام در پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه توانسته فضای مناسب تحصیل را برای طلاب فراهم کند، اظهار کرد: در بخش تحصیلات تکمیلی سعی شد به مقتضای نیاز جامعه و حوزه رشته های جدید را اضافه شدند که رشته روانشانسی را در سطح سه و در سطح چهار رشته تفسیر و کلام اسلامی را تعریف کردیم.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 32 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان داریم، افزود: از این ظرفیت خیرین برای ارتقا حوزه های شهرستان ها استفاده خواهیم کرد و برای پذیرش محدودیت تعریف نکرده ایم و سال گذشته بیش از سال های قبل پذیرش داشتیم.

کد خبر 1174236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha