پرداخت بیش از ۲۶۱۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان در سال ۱۴۰۰

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۰ رقمی نزدیک به دو هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.

مصطفی فعله‌گری مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه دو هزار و 614 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود، اظهار داشت: این پرداختی‌ها منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است و نسبت به سال قبل بیش از 90 درصد رشد داشته است.

 

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اعلام کرد: بین تمامی نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج با 630 میلیارد ریال، شهرداری سقز با 252 میلیارد ریال، شهرداری مریوان با 215 میلیارد ریال و شهرداری بانه با 170 میلیارد ریال به ترتیب  بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

 

 

فعله‌گری بیان کرد: شهرداری قروه 122 میلیارد ریال، شهرداری کامیاران 89 میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از 78 میلیارد ریال، شهرداری دهگلان 41 میلیارد ریال، شهرداری دیواندره 54 میلیارد ریال و شهرداری سروآباد 54بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

 

 

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان ضمن تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند، بیان کرد: حدود 1702 نقطه شهری و روستایی در استان به صورت دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار می‌شوند.

 

 

گفتنی است؛ براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده نرخ عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است که هر ماه عوارض وصول شده، مستقیما به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

کد خبر 1175324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha