برگزاری نشست معرفتی درباره مفاهیم قرآنی در کلام امیرالمومنین(ع)

مرکز قرآن الکریم واحد الهندیه وابسته به آستان قدس عباسی نشست معرفتی قرآنی را با موضوع مفاهیم قرآن در کلام حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز قرآن الکریم واحد الهندیه وابسته به آستان قدس عباسی نشست معرفتی قرآنی را با موضوع مفاهیم قرآن در کلام حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه برگزار کرد.

این نشست در شهرستان الهندیه با سخنرانی هانی الربیعی، حافظ نهج البلاغه برگزار شد.

نشست مذکور با تلاوت قرآن کریم با نوای قاری محمد جواد آغاز شد. سپس حامد المرعبی، مسئول واحد الهندیه به سخنرانی پرداخت و در آن اهتمام مرکز به نشر مباحث قرآن کریم و عترت مطهر در قالب رویکردی همسو با رویکرد آستان قدس عباسی را با هدف نشر و تقویت این فرهنگ بین اقشار جامعه مورد توجه قرار داد.

وی توضیح داد: از ابزارهای مهم برای تقویت این فرهنگ برگزاری نشست های معرفتی قرآنی با حضور مومنان و آشنایی آنها با ارزش های والای کلام ثقلین شریف است.

سپس الربيعی در این نشست به ورود مفاهیم قرآنی در نهج البلاغه و ارتباط آنها با سوره های قرآن پرداخت و برخی شخصیت های بین المللی که از کتاب نهج البلاغه تاثیر پذیرفتند را مورد اشاره قرار داد. در پایان نیز پژوهشگر به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

کد خبر 1175389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha