راه اندازی شهرک های پژوهشی به همت مدیر حوزه علمیه استان فارس

حجت الاسلام اسحاقی گفت: وجود کانون های علمی و پژوهشی در حوزه های علمیه فرصت انجام کارهای گروهی را فراهم می کند و همت مدیر حوزه علمیه استان فارس به راه اندازی شهرک های پژوهشی در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید حسن اسحاقی»، امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: وجود کانون های علمی و پژوهشی در حوزه های علمیه فرصت انجام کارهای گروهی را فراهم می کند و همت مدیر حوزه علمیه استان فارس به راه اندازی شهرک های پژوهشی در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: لازم است تا به تبیین چهارچوب مباحث پژوهشی بپردازیم و شنیدن مسایل و دغدغه ها و دستاوردهای مدیران حوزه های علمیه در این خصوص حایز اهمیت است که در این اجلاسیه فرصت مطلوب آن ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی حوزه های علمیه بر آموزش، پژوهش محوری و تربیت مداری استوار شده است و منزلت و جایگاه پژوهش میان اساتید و طلاب در سال های اخیر افزایش یافته است و برای پیشبرد همزمان سه ضلع نظام آموزشی حوزه های علمیه در بیانیه گام دوم باید به سوی تشکیل تمدن اسلامی حرکت کنیم.

حجت الاسلام اسحاقی تصریح کرد: توجه طلاب و اساتید به پژوهش در مدارس علمیه امروز مطلوب است و در جشنواره «علامه حلی» برای ارائه اثر اساتید راهی باز کرده ایم و در سال های آتی نیز شرط سنیرا نیز حذف خواهد شد زیرا معتقدیم که علم بازنشستگی ندارد.

کد خبر 1176540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha