بازدید معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور از موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور که برای شرکت در در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس به شیراز سفر کرده بود به همراه مدیر حوزه علمیه فارس از موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) نیز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) که برای شرکت در در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس به شیراز سفر کرده بود به همراه مدیر حوزه علمیه فارس با هدف تعاملات علمی بیشتر و همکاری در زمینه های پژوهشی از موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) نیز بازدید کرد.

حجت الاسلام «ابوالقاسم مقیمی حاجی»، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور در این دیدار گفت: این نشست با هدف بررسی وضعیت نمایه سازی نشریات حوزوی، نمایه سازی همایش های حوزه و همچنین بررسی پایگاه اطلاع رسانی نیازها و اولویت های پژوهشی حوزه علمیه برگزار شده است.

«محمدجواد دهقانی»، نیز در این دیدار گفت: مرکز منطقه ای با حوزه علمیه سابقه همکاری دیرینه دارد و تاسیس شاخه در مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا)‏ و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه‏ از این موارد است.

رئیس ISC افزود: تشکیل جلسه هم اندیشی با هدف نمایه سازی نشریات حوزه علمیه و برگزاری کارگاه آموزشی شاخص ها و ارزیابی نشریات مختص حوزه علمیه، سریع تر برگزار می شود تا سردبیران حوزه علمیه نیز با شاخص های ISC آشنایی کامل یابند.

وی با اشاره به سامانه «نان» بیان کرد: در این سامانه تمام دغدغه خاطر و نیاز های کشور در تمام ابعاد ثبت می شود و مختص به حوزه علمی خاصی نیست.

«محمدرضا فلاحتی قدیمی فومنی» نیز گفت: موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) از ادغام 2 سازمان مرکز منطقه ‌ای اطلاع ‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تشکیل شده است.

مدیر اداره روابط عمومی و همکاري های علمی بين المللی مرکز منطقه ای و ISC ادامه داد: سامانه های این سازمان شامل پایگه های اطلاعاتی و نحوه جستجو و دریافت مقالات، سامانه جامع مدیریت نشریات، پایگاه جامع میراث مکتوب علوم و فنون، سامانه ارسال نشریات XML، سامانه ژورنال یاب، اطلس علم ایران، سامانه همایش های معتبر علمی و سامانه تولید منابع برون متنی، سامانه جامع ثبت و اطلاع رسانی همایش های معتبر علمی، سامانه DOR، سامانه نان، سامانه نماگر کووید 19 و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی است.

«نرجس ورع» نیز گفت: مرکز منطقه ای برای نمایه سازی نشریات حوزه علمیه بر اساس شاخص های مصوب آمادگی دارد و نشریات حوزه نیز می توانند در پایگاه های اطلاعاتی این سازمان نمایه شوند.

معاون پژوهش و فناوری مرکز منطقه ای افزود: ارزیابی نشریات بر اساس 50 شاخص کمی و کیفی در حال انجام است که در همین راستا نشریات حوزه نیز می توانند پس از ارزیابی و کسب امتیازات لازم در ISC نمایه سازی شوند.

وی اعلام کرد: مرکز منطقه ای برای برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف همچون نشریات به طور خاص برای سردبیران نشریات حوزه علمیه نیز اعلام آمادگی می کند.

کد خبر 1176670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha