اشتغال یکی از نیازهای مهم جوانان برای ازدواج است

حجت‌الاسلام موسوی گفت: داشتن شغل به عنوان یکی از نیازهای جوانان برای ازدواج به حساب می‌آید اما متأسفانه دولتمردان نتوانسته‌اند زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان اظهار کرد: خرمشهر سال ۱۳۵۹ به تصرف و اسارت دژخیمان بعثی در آمد و حدود ۵۸۰ حدود روز در اسارت بود.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: سرانجام خرمشهر با اقدامی عظیم توسط دلاورمردان کشورمان، آزاد شد و این حرکت و آزادسازی، تمام کهنه‌کاران نظامی را متحیر کرد.

 

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با امداد الهی و الطاف الهی صورت گرفت اذعان کرد: فتح خرمشهر از تصرف به حدی سخت بود که امام خمینی (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: سیلی که در هشت سال جنگ تحمیلی به خصوص در فتح خرمشهر به دشمن بعثی زدیم، کماکان جای آن بر چهره آنها پیدا و آشکار است اما باید بدانیم آنها دل‌خوش به نظام ما نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر هیمنه پوشالی دشمن را فرو ریخت عنوان کرد: دشمن بعثی تا بُن دندان به سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و مدرن و نیمه مدرن، مسلح بود اما رزمندگان ما دستانی خالی و قلبی پُر از ایمان داشتند.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: ایمان، قوت قلب و اعتقاد به خدا به حدی در رزمندگان ما بالا رفت که رزمندگان از حالت دفاعی به حالت هجومی در آمدند و پیشروی کردند.

 

وی چهارم خرداد روز دزفول را تبریک گفت و ادامه داد: شیرمردان و شیرزنان دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی دفاع و مقاومت کردند و حماسه آفریدند.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اضافه کرد: میزان رشد جمعیت سن بالا و سالمندان ما ۱۰ درصد است و طبق اعلام کارشناسان، تا سه دهه آینده، رشد جمعیت سالمندان و کاهش جامعه جوانان به میزانی خواهد بود، که یک فاجعه بزرگ محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اقتدار ما به نسل جوان کشورمان است و اگر به سمت جمعیت پیر برویم، این اقتدار فرو می‌ریزد ابراز کرد: متأسفانه بانکداران و دولتمردان برای وام زوج‌هایی که قصد تشکیل خانواده را دارند، موانع زیادی قرار می‌دهند و این سبب از بین بردن علاقه زوج‌ها برای تشکیل زندگی مشترک می‌شود.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: داشتن شغل به عنوان یکی از نیازهای جوانان برای ازدواج به حساب می‌آید اما متأسفانه دولتمردان نتوانسته‌اند اشتغال و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است همین جمعیتی که ازدواج کرده‌اند را نگه داریم تا مبادا بر اثر بیکاری و مشکلات اقتصادی از هم بپاشند.

 

کد خبر 1177065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha