مسئولان بر بازار و قیمت اجناس نظارت داشته باشند

حجت الاسلام سیادت ضمن محکوم کردن برخی آشوب گری ها، گفت: از مدیران مربوطه و هر سه قوا می خواهیم که بر بازار و قیمت اجناس نظارت داشته باشند و به فکر مردم مظلوم و فقیر باشند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با اشاره به مبحث هفته های گذشته به موضوع تقوا و قساوت قلب اشاره کرد و گفت: انسان های با تقوا در هر حالی چه خوشی و چه سختی ها و مصائب به یاد خداوند هستند و از شب اول قبر و قیامت و مردم غافل نمی شوند.

 

امام جمعه پاتاوه یکی از گناهانی که باعث قساوت قلب می شود را غفلت از یاد خدا دانست و افزود: غفلت به معنای ناآگاهی در مقابل ذکر الهی است و ذکر خدا، یعنی آدمی توسط نور عقلش آگاه شده و بفهمد که آفریده شده خداوند عظیم الشأنی دانا، بینا و توانا که پرورش دهنده اوست.

 

وی ادامه داد: انسان باید بداند خودش و همه چیزش از اوست و همچنین تمام اجزاء جهان آفرینش آفریده و تربیت شده خداوند بوده و این آگاهی همان ایمان به خداست، چنان که غفلت و ناآگاهی از این معانی کفر حقیقی است .

 

حجت الاسلام سیادت غفلت مستمر را باعث قساوت قلب دانست و تصریح کرد: شبانه روز پنج مرتبه یاد خدا واجب شده تا به برکت آگاهی از خداوند در این پنج وقت غفلت هایی که در بین واقع شده دل را قساوت دار نکند.

 

امام جمعه پاتاوه خطبه عبادی را با ذکر روایتی از پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) به پایان رساند و گفت: «غافل ترین مردم کسی است که از دگرگونی دنیا از حالی به حال دیگر پند نگیرد».

 

وی در خطبه سیاسی نماز با تبریک روز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال (۱۳۶۱ه_ش) به سخنان امامین انقلاب اشاره و عنوان کرد: مردم ایران ثابت کرده‌اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت، ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملات تمامی جهان کفر علیه اصول انقلاب خود مقاومت کرده است .

 

حجت الاسلام سیادت افزود: ضربه عظیم رزمندگان ما در فتح خرمشهر فقط بر پیکر ارتش عراق نبود، بلکه این ضربت وارد شده بر پیکره نظام استکبار جهانی که با عده و عده خود پشت سر ماشین جنگی رژیم بعث قرار گرفته بودند.

 

امام جمعه پاتاوه عوامل اصلی پیروزی بزرگ فتح خرمشهر را چندین عامل عنوان کرد و گفت: روحیه اعتماد به خدا، اعتماد به نیروی خود، توکل بر خدا، ایثار رزمندگان، نهراسیدن از مرگ، امدادهای غیبی وحدت مردم و مدیران عنوان کرد.

 

وی افزود: خرمشهرها در پیش است و به حول قوه الهی به همین زودی قدس و مکه را هم فتح می کنیم.

 

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی به امتیازات مردم سالاری یارانه ها از جمله پایان قاچاق کالاهای اساسی یا اصلاح ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: پرواضح است ارز ترجیحی(۴۲۰۰) تومانی بسترساز رانت، فساد و قاچاق بوده و همه کارشناسان اقتصادی به این امر تاکید کردند.

 

امام جمعه پاتاوه ادامه داد: تامین امنیت غذایی ما با ساماندهی ارز(۴۲۰۰) تومان؛ وقتی با ارز ترجیحی گندم وارد کشور می شود، دیگر تمایلی برای خرید گندم از کشاورزان وجود ندارد و همین باعث کاهش تولیدات داخلی می شود.

 

وی یادآور شد: پایان وابستگی معیشت مردم به دلار آمریکایی، پایان اختلال در افزایش پایه پولی ناشی از مابه التفاوت نرخ ارز، سیاست دو یا چند نرخی کردن ارز و تثبیت ارز خواهد شد و ادامه داشتن آن در سالهای اخیر، خود به منشآ اختلال در اقتصاد کلان بدل شد، سود سازی در بازار سرمایه مقدمه پایان قیمت گذاری دستوری، به صرفه شدن تولید در داخل، توزیع عادلانه ثروت و کاهش ضریب جینی از جمله این مزایا است.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: تجربه نشان داده هر گاه سیاست گذار در اقتصاد ایران یارانه نقدی پرداخت کرده یا به زبان ساده تر جای یارانه پنهان را یارانه مستقیم عوض کرده، میزان ضریب جینی کاهش یافته است.

 

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی با محکومیت آشوبگران که با تحریک منافقین، سلطنت طلب های فراری و خائن و در راس، استکبار جهانی که در فضای مجازی و رسانه های معاند بعضی از جوانان ساده و نادان ما را به بهانه دلسوزی برای مردم فریب می دهند خطاب به سران قوا، گفت: دشمنان و استکبار همین مردم را تحریم اقتصادی کردند، علیه ما جنگ هشت ساله و جنگ نیابتی در منطقه، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای راه انداختند. می خواهند امنیت، آبرو و با توهین به قرآن، مساجد و مقدسات ما، قلوب ما را خدشه دار کنند.

 

وی گفت: ما مردم انقلابی و حزب اللهی این اهانت ها و آشوبگری ها را محکوم و از مدیران مربوطه و هر سه قوا می خواهیم که بر بازار و قیمت اجناس نظارت داشته باشند و به فکر مردم مظلوم و فقیر باشند و از قوه قضائیه می‌خواهیم که با فتنه گران و هتاکان به مقدسات برخورد قاطعانه داشته باشند.

کد خبر 1177123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha