جهاد و شهادت جزء لاینفک حیات علما و روحانیان است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وقتی به قصه شهدای اهل علم نگاه می‌کنیم می‌بینیم از زمان ائمه (ع) تاکنون، جهاد و شهادت جزء لاینفک حیات علما بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" امروز چهارشنبه در کنگره چهار هزار شهید طلبه و روحانی کشور و 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به سابقه تاریخی روحانیت در مبارزه در راه حفظ دین، اظهار کرد: وقتی به قصه شهدای اهل علم نگاه می‌کنیم می‌بینیم از زمان ائمه (ع) تاکنون، جهاد و شهادت جزء لاینفک حیات علما بوده است.

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اینکه همه ائمه ما به غیر از مهدی موعود (عج) به شهادت رسیده‌اند، نشان می‌دهد تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه و شهادت عجین بوده و در طول قرن‌های متمادی علمای زیادی زندانی و شکنجه شده و به شهادت رسیده‌اند و زندگی آن‌ها با دشواری‌های فراوانی در راه دین توأم بوده است.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: علمای زیادی در طول تاریخ تا عصر کنونی شهید راه عقیده شدند و با وجود تمام دشواری‌ها و شکنجه‌ها، به پای اعتقاد خود ماندند و در برابر اقدامات دشمنان دین و فتنه‌های گروه‌های انحرافی ایستادگی کردند.

 


رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع بذل جان در مسیر عقیده، سیره تاریخی علما و روحانیون به‌عنوان پیشگامان جهاد و شهادت است.

 


گفتنی است، یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی هم‌زمان با کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور امروز در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

 


پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای روحانی، سخنرانی رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه در قم از برنامه‌های این کنگره بود و در حاشیه برگزاری این کنگره نیز نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی در مصلای قم برپا شده که تا دهم خرداد آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

 

 

کد خبر 1179083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha