کشاورزی مازندران باید دانش‌بنیان شود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: کشاورزی مازندران باید دانش‌بنیان شود و در این زمینه با توجه به اسناد بالادستی طرح و برنامه ارائه گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۴خرداد) در یادواره ۱۰ تن از شهدای سنگرسازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در عملیات بیت المقدس سال ۶۱ ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و ۱۰شهید از جهاد کشاورزی استان که در جریان فتح خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اظهار کرد: خرمشهر خونین شهر بود و رزمندگان ایران عزیز توانستند این فتح الفتوح را رقم بزنند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به نقش جهادکشاورزی در جبهه های دوران دفاع مقدس، افزود: ۶۲هزار اعزام به جبهه، ۴۰۰جانباز و ۱۶۹شهید از جهاد کشاورزی تقدیم انقلاب شده است. این آمار و ارقام غرور برانگیز است.

 

وی امنیت و آسودگی خاطر امروز را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا هستیم، گفت: امید است خداوند ایثارگران، رزمندگان و جانبازان که در قید حیات هستند را محفوظ بدارد و ان شاء الله خدا کمک کند ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه سازندگی کشور در دوران دفاع مقدس برعهده جهاد کشاورزی بوده، افزود: باید دوباره جهادسازندگی احیا شود برای ترمیم و تکمیل سازندگی هایی که دوران اوایل انقلاب اسلامی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه جهادگران جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس سنگر سازان بی سنگر بوده اند، اظهار کرد:امروز هم دو ماموریت مهم را جهاد کشاورزی برعهده دارد یکی عملیاتی کردن شعار سال همان دانش بنیان کردن حوزه کشاورزی، باغداری دامپروری و... است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب به فاصله کشاورزی کشور با دانش بنیان، گفت: جهاد کشاورزی استان باید وضعیت اکنون کشاورزی استان از نظر دانش بنیان بودن احصا شود و آخر سال نیز آماری تهیه شود که چه میزان در کشاورزی از سیاست و تدبیر رهبری در بحث دانش بنیان شدن کشاورزی موفق عمل کردید.

 

وی اظهار امیدواری کرد با تحقق منویات رهبری در حوزه کشاورزی دانش بنیان به برجستگی های استان افزوده شود، افزود: هدفمند شدن یارانه ها نیز باید با مدیریت جهاد کشاورزی باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ارزترجیحی خرج فساد و سگ گردانی و وارد کردن غذای حیوانات خانگی شد این زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: ۷۰درصد یارانه ها هدر رفت و فقط ۳۰درصد به سفره مردم رسید.

 

وی به کارشکنی های استکبار برای ایجاد آشوب در کشور و نشاندن بذر ناامیدی بین مردم اشاره و بیان کرد: مردم با حضور مقتدر در عرصه های مختلف ظام نشان دادند که پشتیبان ولایت فقیه و نظام هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه میدان عملیات اقتصادی حوزه جهادکشاورزی است، گفت: وجود کالا ها و وفور کالاها باید در دستور کار جهاد کشاورزی باشد.

 

وی به ظرفیت مازندران در بحث تولید کالا های اساسی کشاورزی اشاره و بیان کرد: برنج، مرغ و ...روزانه به تهران ارسال می شود.

 

حجت الا سلام محمدی لائینی بر لزوم نظارت بر بازار و کنترل قیمت تاکید کرد: جراحی اقتصادی نیاز امروز ایران اسلامی است و دولت سیزدهم بسیار شجاعانه این اقدام را اجرایی کرده است.

 

 

کد خبر 1179101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha