قوای سه گانه به هر شکل ممکن جلوی گرانی های بی رویه را بگیرند/ با مقصران حادثه متروپل برخورد شود 

آیت الله نورمفیدی گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه به هر شکل ممکن جلوی این گرانی های بی رویه را بگیرند و مردم را راحت کنند و  نگذارند مردم گرفتار سوء خلق و افسردگی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ۶ خرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و با بیان روایتی به تناسب زمان از آن حضرت گفت: امام صادق (ع؛ فرمودند گرانی قیمت ها، گرانی بازار و اجناس سه آثار سوء دارد.

 

امام جمعه گرگان افزود: یکی از این آثار سوء  خراب و بد کردن اخلاق ها است، وقتی که انسان نتواند زندگی خودش را تامین کند این خود به خود اخلاق انسان را بد می کند و امانت را از بین می برد.

 

وی ادامه داد: وقتی که قیمت ها بالا می برد باعث سوء ظن و افسردگی در انسان می شود.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: همه ما پیروان مکتب امام صادق (ع) هستیم و شرایطی را که ما امروز در آن قرار داریم واقعا گرفتار این مسئله هستیم.

 

وی تاکید کرد: همه مسئولان دولت، مجلس و قوه قضائیه همه باید دست به دست هم بدهند تا به شکلی این گرانی ها را جبران کنند.

 

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نگذاریم این گرانی ها بهانه ای برای یک عده ای شود که بخواهند اوضاع بازار را به هم بریزند، گفت: این مسئله دیگر خارج از آن قضیه است و اینجا باید دولت، مجلس و قوه قضائیه محکم وارد شوند و در مقابل گرانی های بی رویه و بی حساب فکری کنند و تصمیمی بگیرند.

 

وی با اشاره به  هفتم خرداد؛ روز مجلس، افزود: مجلس به تعبیر امام (ره) در راس امور است و همه مسائل باید در مجلس تصویب و تدوین شود.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز یکی از وظایف بسیار مهمی را که همه به عهده دارند همین گرانی هایی است که امروز دامن‌گیر مردم شده و باید کاری کنند و توصیه و بیانات امام صادق را برای همه سرمشق باشد.

 

وی اظهارداشت: مجلس، دولت و قوه قضائیه به هر شکل ممکن جلوی این گرانی های بی رویه را بگیرند و مردم را راحت کنند و  نگذارند مردم گرفتار سوء خلق و افسردگی شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به حادثه متروپل آبادان در هفته قبل و تسلیت به خانواده های داغدیده، گفت: این حادثه، حادثه بسیار تلخی بود، تا کنون ١٨ نفر از بین رفتند و ٣٨ نفر مجروح شدند.

 

وی با تاکید بر اینکه علت این حادثه باید مشخص شود و اینکه چکسی کوتاهی کرده است، افزود: در ساخت این ساختمان نظام مهندسی و شهرداری چکاره بوده اند و نظارت هایی را که وظیفه مسئولان است کجا کوتاهی کرده اند.
 

آیت الله نورمفیدی گفت: باید با کسانی که مقصر این حادثه بودند برخورد شود و یقه شان را بگیرند تا همه به حساب کارشان برسند و مواظب کار خودشان باشند.

 

وی تاکید کرد: شهرداری ها و نظام مهندسی باید نظارت های خود را بیشتر کنند تا شاهد تکرار دوباره این حادثه نباشیم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در چهارشنبه اول ذیعقده این هفته، گفت:  این بانوی بزرگوار برای زیارت ثامن الحجج (ع) به این وطن آمدند ولی به زیارت امام رضا (ع) نرسید و بیمار شدند و وفات کردند و مدفن مطهرشان در قم  است.

 

وی افزود: کرامت این بانوی بزرگوار و کریمه اهل بیت و مدفن مطهر این بانوی بزرگوار باعث شده که حوزه های علمیه زیادی و با برکتی در اطراف حرم این حضرت تشکیل شود.


آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه این روز به نام روز دختر هم نامگذاری شده است، گفت: در خصوص دختران از مجموعه روایات خیلی استفاده می شود که پدر و مادر در خصوص فرزندان شان چگونه باید عمل کنند.

 

وی ادامه داد: دو اصل اساسی در روایات و آیات شریفه قرآنی استفاده می شود که یکی محبت پدر و مادر نسبت به فرزندانشان و به خصوص دخترها است، اگر فرزندان ما از این شهد شیرین محبت برخوردار نباشند در زندگی آینده شان گرفتار عقده می شوند.

 

امام جمعه گرگان اظهارداشت: اصل دیگر تکریم فرزندان است که ما باید فرزندان مان را دوست بداریم اما نه دوستی بی منطق و بی حساب، دوستی باید حساب شده باشد.

 

وی با بیان اینکه انسانی را که شخصیت نداشته باشد ممکن است به هر وادی بیفتد، گفت: محبت و تکریم به فرزندان باید مورد توجه خانواده ها باشد، هم بچه ها مان را دوست بداریم و هم حساب شده در یک شرایط معین و به اندازه معین عمل کنیم.

 

 

کد خبر 1179537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha