۵۰۰ هزار نفر از غار علیصدر بازدید کردند / غار علیصدر ۱۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

عنایتی اکمل گفت: میانگین تعداد بازدید کنان طی ۱۵ سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر در سال بوده است اما در این دو سالی که درگیر ویروس کرونا بودیم تعدادگردشگران در سال ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «علی‌محمد عنایتی‌اکمل» در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵۰ نفر نیروی انسانی در حال حاضر در شرکت علیصدر مشغول به کار هستند و یکی از معضلات علیصدر نیروی انسانی بالاست که نیازمند ساماندهی نیروی انسانی است. 

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه باید زمینه برای اشتغالزایی در علیصدر فراهم شود که تاکنون این کار انجام نشده است، ادامه داد: باید اشتغالزایی در منطقه جدی گرفته شود تا کسی نخواهد قایقران باشد.  

 

وی فعالیت در غار علیصدر را فصلی دانست چراکه نیمه دوم سال تعطیل است و درآمد پایداری ندارد، خاطرنشان کرد: این غار ۱۵۰ روز در سال درآمد دارد و به دلیل نداشتن درآمد پایدار و فراهم نبودن زیر ساخت‌ها مثل جاده و نبود امکانات کافی امکان فعالیت در طول سال وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد نیروهای علیصدر بومی هستند، افزود: ۳۳ نفر دارای قرارداد ۶ ماهه، ۳۵ نفر ۹ ماهه، ۱۴ نیرو ۱۰ ماهه، ۴۰ نفر ۱۱ ماهه و ۵۰ نیرو یکساله هستند.

 

عنایتی‌اکمل با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از درآمد علیصدر صرف حقوق و دستمزد می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۸ که سال طلایی برای علیصدر بود حدود سه میلیارد و ‌۸۰۰ میلیون تومان سود پایان سال آن بود.

 

عنایتی گفت: در مجموع از ۱۳ میلیارد تومان در امد آن شرکت ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای امسال تاکنون هزینه شده است.

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر ابراز کرد: ساخت و ساز در داخل روستای علیصدر طبق دستور العمل طرح هادی وبا مجوز دهیاری انجام می شود اما در خصوص ایجاد بوم گردی با توجه به اینکه روستا ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد اما تاکنون تمایلی برای ساخت خانه های بوم گردی نشان نداده است.

 

عنایتی در خصوص تبلیغات بین المللی هم گفت: مدنظر است تبلیغات بین المللی را انجام دهیم تا علاوه بر گردشگرهای داخلی ، گردشگران خارجی بیشتری جذب منطقه شوند و در نهایت  اشتغالزایی بیشتری نیز انجام شود.

 

وی بیان داشت: بزرگترین مشکل شرکت علیصدر برای سرمایه گذاری اوقافی بودن زمین‌ها است به طوری که بار‌ها سرمایه گذار‌های کلان حتی در سطح بین المللی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند، اما بعد از طی مراحل برای واگذاری به سرمایه گذار به مرحله واگذاری مالکیت که رسیدیم به علت اوقافی بودن زمین سرمایه گذاران استقبال نکردند؛اما در این خصوص نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی قول داده که این مشکل را حل کند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین امسال ۲۷۶ گردشگر خارجی از غار بازدید کردند، گفت: در حال حاضر هر دو هفته یک‌بار تور گردشگری عراق به علیصدر برگزار می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از سهام شرکت سیاحتی علیصدر متعلق به همیاری شهرداری، ۴۰ درصد شرکت ایرانگردی و ‌جهانگردی و ۲۰ درصد از سهام مربوط به شهرداری همدان است، افزود: ۴۰ درصد از گنجنامه در مالکیت شرکت علیصدر است.

 

وی با بیان اینکه میانگین بازدید از غار علیصدر در سال‌های قبل حدود ۵۰۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ که درگیر کرونا بودیم تعداد گردشگران کمتر از ۱۵ هزار نفر بود.

 

عنایتی گفت: میانگین تعداد بازدید کنان طی ۱۵ سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر در سال بوده است، اما در این دو سالی که درگیر ویروس کرونا بودیم تعدادگردشگران در سال ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر بود.

کد خبر 1180382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha