میزان سوء استفاده از حساب های بانکی  مشخص نیست

برزگری درباره اینکه میزان سوء استفاده از حساب های بانکی چقدر است، گفت:‌ این حساب ها مشخص نیست که چقدر است. یکی از راهکارهایی که می توان بحث فرار مالیاتی و منبع آن را ایجاد کند این است که هر شخص در قالب هویت شخص دیگری فعالیت تجاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی شب گذشته (یکشنبه ۸ خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری که به موضوع رصد تراکنش های بانکی اختصاص داشت درباره اینکه میزان سوء استفاده از حساب های بانکی چقدر بود، گفت: این حساب ها مشخص نیست که چقدر است. یکی از راهکارهایی که می توان بحث فرار مالیاتی و منبع آن را ایجاد کند این است که هر شخص در قالب هویت شخص دیگری فعالیت تجاری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در این باره بحث کارت بازرگانی مطرح است، گفت: یعنی یک شخصی در قالب یک بازرگان غیر واقعی و با اسم شخص دیگری واردات را انجام می‌دهد و یا گفته می‌شد که برخی از اشخاص در قالب نام اشخاص دیگر ارز می گیرند.

 

برزگری با اشاره به اینکه سوء استفاده های دیگری از جمله بحث حساب های اجاره‌ای مطرح است، گفت: هرچه جلوتر می آییم موارد جدیدترمی شود.

 

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در این زمینه که مجموع پرونده هایی که تا الان تشکیل شده چقدر است، گفت: ر بحث کارت بازرگانی پرونده های عجیبی داریم اما با هماهنگی که با بانک مرکزی داریم یک سالی است که در حال پیگیری هستیم لذا بحث تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی در قالب پوشش دادن به این معضل است.

کد خبر 1180426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha