مرکز آموزش زبان‌های خارجه  دانشگاه پیام نور کردستان راه‌اندازی شد

مرکز آموزش زبان‌های خارجه دانشگاه پیام نور کردستان امروز دوشنبه با حضور رییس دانشگاه و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب احمدی رییس دانشگاه پیام نور کردستان بعدازظهر دوشنبه 9 خرداد ماه در افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه ها برای برقراری ارتباط و ایجاد تعامل تسلط بر زبان طرف گفتگو است.

 

 

احمدی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جهانی هم شناخت زبان‌های مختلف است، افزود: در چنین شرایطی وجود مراکز آموزش زبان های خارجی در هر جامعه‌ای امری ضروری است.

 

 

وی اضافه کرد: وقتی مرکز آموزش زبان توسط نهاد علمی هم چون دانشگاه‌ها ایجاد شود بی شک آموزش های ارائه شده در آن از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

 

رییس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه وجود مراکز آموزش زبان‌های خارجی منجر به توسعه محلی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی می‌شود، گفت: در مرکز آموزش زبان های خارجه دانشگاه پیام نور استان 9 زبان خارجی توسط بهترین اساتید این حوزه آموزش داده می‌شود.

 

 

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه حدود یک سال پیگیر دریافت مجوز این مرکز بودیم، گفت: دانشگاه پیام نور کردستان نخستین استانی است که در سطح کشور اقدام به راه اندازی مرکز زبان های خارجه کرده است.

 

 

مریم مهدی‌عراقی اضافه کرد: با صدور مجوز مرکز زبان‌های خارجه دانشگاه پیام نور کردستان فرآیندی در سازمان مرکزی برای ایجاد این گونه مراکز طراحی و تعریف شده است.

 

 

یکی از اعضای شورای شهر سنندج هم در این مراسم با اشاره به اینکه حضور در محیط دانشگاهی موجب ایجاد شادی و نشاط می‌شود، اظهار داشت: هر چند طی 2 سال اخیر به دلیل عوامل مختلفی از جمله کرونا وضعیت فضاهای آموزشی تحت تاثیر قرار گرفت ولی همچنان دانشجویان شور آموختن دارند و با بازگشایی دانشگاه ها این نشاط در حال افزایش است.

 

 

عزت‌ رضایی افتتاح مرکز زبان دانشگاه پیام نور را اتفاق خجسته‌ای خواند و یادآور شد: لازمه رشد هر جامعه ای آشنایی با زبان های خارجی است به گونه ای که امروزه هر کسی بغیر از زبان مادریش به زبان دیگری تسلط نداشته باشد بی سواد محسوب می شود.

 

 

مدیر مرکز زبان‌های خارجه دانشگاه پیام نور کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه یک ماه گذشته مجوز این مرکز آموزشی صادر شده است،گفت: در این مرکز 9 زبان بین المللی شامل فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، چینی، روسی، کره ای و ایتالیایی آموزش داده می‌شود.

 

 

زانا جشمیدی اضافه کرد: به دلایل متعددی از جمله شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و مجازی شدن آموزش ها سطح علمی دانشجویان از لحاظ زبان انگلیسی کاهش پیدا کرده و همین ضرورت وجود مراکز آموزشی را افزایش داده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در این مرکز از همه اقشار مختلف اعم از دانشجو و غیردانشجو زبان آموز پذیرش می شود، افزود: در این مرکز  با حضور اساتید برجسته سعی خواهد شد که بهترین و به روزترین آموزش ها به زبان آموزان ارائه شود.

 

 

مدیر مرکز زبان‌های خارجه دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه ثبت نام در کلاس های این مرکز از فردا سه‌شنبه 10 خرداد آغاز می شود، گفت: علاقمندان می‌توانند هر روز صبح از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 به دفتر مرکز آموزش زبان‌های خارجه واقع در ساختمان دانشگاه پیام نور سنندج در خیابان 1/17 بهاران مراجعه کنند.

 

 

جمشیدی با بیان اینکه  تخفیف ویژه به دانشجویان همه دانشگاه‌ها برای شرکت در کلاس های این مرکز داده می‌شود، اظهار داشت:  گواهی و مدرک معتبر وزارت علوم در این مرکز برای زبان آموزان صادر خواهد شد.

کد خبر 1180674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha