کاروان زیرسایه خورشید وارد خراسان جنوبی می شود

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبیبا بیان اینکه ۵۰۰ برنامه طی دهه کرامت در خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: کاروان زیر سایه خورشید در قالب دو گروه روز یکشنبه ۱۵ خردادماه وارد استان خراسان جنوبی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی ابراهیمی» امروز (۱۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح خادمیاری در کشور به خصوص خراسان جنوبی یک ظرفیت عظیم برای خدمت رسانه به مردم ایجاد شده است.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه خادمیاران استان در ۱۷ کانون تخصصی طبقه بندی شده اند، افزود: چهار هزار و ۴۰۰ خادمیار در استان داریم و هدف از این خدمت رسانی جلب رضایت امام رضا (ع)، ایجاد امیدآفرینی و توانمندسازی مردم است.

 

وی با بیان اينکه در خراسان جنوبی پنج محور کلی برنامه ها ارائه می شود، ادامه داد: طرح های وقف و نذر، نذورات نقدی و غیرنقدی، مشاوره های مختلف، زیارت اولی و مزدوجین، ترویج فرهنگ زیارت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار این کانون قرار دارد.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه 500 عنوان برنامه طی دهه کرامت در خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: طی دهه کرامت امسال سه کاروان زیارت اولی از شهرستان های طبس، فردوس و بشرویه به مشهدمقدس مشرف خواهند شد.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی در خصوص بحث اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند گفت: 400 میلیون تومان سال گذشته در زمینه تامین جهیزیه به عروسان نیازمند در استان اهدا کردیم و ۵۸ فقره وام کمک ازدواج امسال اعطا خواهیم کرد.

 

وی به توزیع بسته معیشتی طی دهه کرامت اشاره کرد و افزود: پنج هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان طی این دهه در استان توزیع خواهد شد.

 

ابراهمی با اشاره به بحث آزادسازی مادران زندانی جرائم غیرعمد عنوان کرد: در دهه کرامت با حضور کاروان زیر سایه خورشید دو نفر از این زندانی ها آزاد خواهند داشت.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: جشن روز دختر و ولادت حضرت معصومه (ع) روز پنجشنبه 12 خرداد در فرهنگسرای بیرجند برگزار خواهد شد.

 

وی به ورود کاروان زیرسایه خورشید اشاره کرد و افزود: پانزدهمین سال است که خراسان جنوبی میزبان این کاروان در تمامی شهرستان ها خواهد بود و این کاروان در قالب 2 گروه روز یکشنبه ۱۵ خرداد وارد استان خواهند شد؛ یک کاروان به بشرویه، فردوس، طبس، سرایان و قاین و یک گروه به سربیشه، بشرویه، خوسف، نهبندان و زیرکوه خواهند رفت.

 

ابراهیمی در ادامه بیان داشت: مساجد، هیئات مذهبی و اداراتی که تمایل به حضور کاروان زیر سایه خورشید در برنامه های آنان را دارند می توانند جهت ثبت نام به سایت شبکه جوانان رضوی کشور به آدرس SHAJAR.IR مراجعه کنند.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی در خصوص مراسم عقد زوجین جوان با عنوان «بااجازه آقا» گفت: این مراسم برای 14 زوج جوان در قالب طرح عقد رضوی با حضور کاروان زیر سایه خورشد در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شعار دهه کرامت امسال «همه خادم الرضائیم» است، عنوان داشت: اجرای برنامه «موعد عاشقان امام هشتم(ع)» در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، توزیع 500 هزار بسته متبرک رضوی در استان و اعزام گروه های جهادی از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

 

ابراهیمی در پایان گلایه کرد: متاسفانه همکاری دستگاه های اجرایی استان مطلوب نیست و امیدی به آنان نداریم و به سمت مردمی بودن حرکت کرده ایم.

 

 

کد خبر 1181425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha