عزت و استقلال کشور و دستاوردهای مادی و معنوی آن برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت است

رییس مجلس در سفر به استان همدان با حضور در یادواره شهدا در شهرستان نهاوند گفت: امروزه هر چه داریم اعم از عزت، استقلال و آزادی، برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، دومین کنگره ملی 8 هزار شهید استان همدان و یادواره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و 850 شهید شهرستان نهاوند ظهر امروز (چهارشنبه، 11 خرداد ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلای این شهرستان برگزار شد.

 

«محمد باقر قالیباف» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: خداوند را شاکرم که در جمع مردم شهیدپرور، ولایتمدار و فرهنگ دوست شهرستان نهاوند هستم تا نام و یاد شهدا را گرامی بداریم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری مجالسی که موجب زنده شدن یاد و نام شهدا می‌شود به همه افراد خصوصاً خدمتگزاران در عرصه‌های مختلف یادآوری می‌کند که شهدای والامقام کشورمان بدون هیچ بهانه‌ای و بدون هیچ خواسته‌ای، آزادانه، شجاعانه و خالصانه جان خود را در کف دست گرفتند و پدران و مادران آنها، ایشان را بدرقه کردند؛ یا اینکه پدران و برادران و دوستان آنها نیز با همدیگر به میدان دفاع از کشور و انقلاب اسلامی رفتند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز همه دستاوردهای مادی و معنوی خودمان را مدیون شهدا هستیم، افزود: در واقع هر چه داریم اعم از عزت، استقلال، آزادی و قدرت از فرهنگ جهاد و شهادت برخاسته است؛ البته شهادت‌طلبی هرگز جنگ طلبی نیست بلکه به معنای مبارزه با ظلم، حفظ عزت و هویت دادن به جامعه و استقلال و امنیت است؛ به نوعی این مهم یعنی سیر تربیت و رشد شهروندان در هر کجایی از کشور که زندگی می‌کنند.

 

دکتر قالیباف با بیان اینکه در استان همدان 8 هزار شهید و ده‌ها هزار رزمنده و جانباز حضور دارند که 850 شهید آن متعلق به شهرستان نهاوند است، ادامه داد: در این میان از شهدای روحانیت هم باید یاد کنیم مانند شهید قدوسی و شهید حیدری که نشان می‌دهد روحانیت معزز شیعه همواره در فرهنگ شهادت طلبی به نسبت جمعیت خود با اقشار دیگر، جلودار و داوطلب بوده است.

 

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به ایام 14 خرداد گفت: این روز متعلق به حضرت امام خمینی (ره) است؛ آن مردی که در عصر مظلومیت اسلام و در عصری که دین به حاشیه رفته بود و مسلمین تحت فشار بودند، کلامی جز برای خدا نگفت و قدمی جز در راه خدا برنداشت؛ امام (ره) با اخلاص، شجاعت و روحیه شهادت طلبی موجب احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین در این پهنه از گیتی شد.

 

وی با بیان اینکه امروزه نهاوند با فرهنگ کار و تلاش و الهام گرفتن از شهدا تبلور عینی فرهنگ جهاد و شهادت است، تصریح کرد: در این شهرستان شهدایی مانند حاج میرزا محمد سلگی، شهدای گروه ابوذر و ... تربیت شده‌اند که بیانگر فرهنگ اصیل این منطقه است؛ شهدایی که در اوج خفقان پیش از انقلاب ایستادند و در دوران نوجوانی مبارزه کردند و برای اسلام و کشور مایه افتخار و عزت شدند.

 

دکتر قالیباف با اشاره به اینکه ما مدیون تک تک شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم، گفت: بر این اساس همه ما مکلف و وظیفه داریم راه شهدا و امام راحل را پیش ببریم؛ به عنوان خدمتگزار در هر عرصه‌ای که حضور داشته‌ام به همسنگرانم بارها یادآور شدم برای آن که راه شهدا را ادامه دهیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم و عملکرد و خدمت نظام جمهوری اسلامی به مردم را نشان دهیم.

 

رئیس قوه مقننه ضمن بیان اینکه مردم روزهای سخت دفاع مقدس را داوطلبانه و بدون داشتن مسئولیت برای ایجاد امنیت به عنوان نیروی رسمی به میدان جنگ آمدند، گفت: این مهم در حالی است که مردم همواره هر تصمیمی که مسئولان نظام گرفته‌اند را پذیرفته و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند لذا همه ما وظیفه داریم کارآمدی را در تصمیم‌گیری‌ها، مدیریت و تلاش‌هایمان را در زندگی مردم نشان دهیم و خدمتگزار باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جدید مبحث مربوط به برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در حال تنظیم است، گفت: این موضوع در جلسات سران قوا و جلسات مشترک دولت و مجلس مطرح بوده و مصمم هستیم برنامه هفتم را با دقت، مدبرانه، هوشمندانه تنظیم کنیم؛ در واقع با استفاده از تجربیات گذشته و اجرای 6 برنامه قبلی، به گونه‌ای اقدام کنیم که ضعف‌های گذشته هرگز تکرار نشود و نقاط قوت نیز با توجه به شرایط ادامه یابد.

 

گفتنی است، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آغاز سفر به استان وارد فرودگاه همدان شد و مورد استقبال رسمی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مقامات قرار گرفت.

 

قالیباف در ادامه با سفر به شهرستان نهادند از مجموعه سد گرین این شهرستان نیز دیدن کرد و با حضور در گلزار شهدای شهر نهاوند با اهدای گل به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1181465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha