میزبانی کنفرانس اسلامی به برخی استان‌ها واگذار شود/ «وحدت» در دکترین انقلاب اسلامی، مسئله‌ای راهبردی است/دیپلماسی فرهنگی دولت تقویت شود

منتظری با اشاره به ظرفیت‌هایی که برخی از استان‌ها از جمله گلستان در زمینه تنوع قومیتی و مذهبی دارند پیشنهاد کرد میزبانی کنفرانس اسلامی به برخی استان‌ها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» امروز «چهارشنبه ١١ خرداد» در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امور اهل سنت برگزار شد بر لزوم وحدت و همگرایی جامعه اسلامی تاکید و اظهارکرد: در دکترین انقلاب اسلامی و اندیشه های امامین انقلاب، وحدت موضوعی راهبردی است که حفظ و تقویت آن سبب مجد و بزرگی مسلمانان خواهد شد.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ خرده فرهنگ‌ها گفت: ایران اسلامی مانند رنگین کمانی از اقوام و مذاهب اسلامی را در دل خود حای داده است که باید آداب، سنت‌ها و رسوم آنان حفظ شود. وحدت داشتن در عین تنوع مذهبی و قومیتی می‌تواند نقطه قوت و فرصتی برای شکوفایی فرهنگی باشد.

 

وی ادامه داد: همه اقوام و مذاهب زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید مراقب باشیم تا آسیبی به این وحدت و همگرایی وارد نشود چراکه حربه دشمن برای ضربه زدن به مسلمانان، ایجاد اختلاف و تفرقه است.

 

منتظری بر تقویت دیپلماسی فرهنگی دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: روابط ما با کشورهای همسایه که ما با آنها مشترکات فرهنگی، زبانی و مذهبی داریم باید گسترش پیدا کند و لازم است دولت در سفر به این کشورها، در زمینه دیپلماسی فرهنگی فعالتر عمل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان میزبان اقوام و مذاهب مختلف است و با این وجود یکی از الگوهای موفق در زمینه وحدت اسلامی به شمار می رود و پیشنهاد می کنم دولت میزبانی از کنفرانس اسلامی را به برخی استان ها از جمله گلستان واگذار کند.

 

 

کد خبر 1181662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha