باید ریشه اختلافات را در جامعه اسلامی بخشکانیم/ تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت شیعه و سنی محقق می‌شود

ماموستا کریمی با اشاره به برنامه های دشمن برای اختلاف افکنی در جامعه اسلامی،گفت: باید ریشه این اختلافات را بخشکانیم و اجازه ندهیم کسی بذر تفرقه بین شیعه و سنی و قومیت ها را در جامعه بکارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ماموستا عبدالسلام‌ کریمی» در گفتگویی خبری با رسانه‌های گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنوع قومیتی یک فرصت به شمار می رود، اظهارکرد: وحدت و همگرایی یک اصل برای همه ماست چراکه با کنار هم بودن، قدرتمند خواهیم بود و می توانیم در مقابل توطئه های دشمنان بایستیم.

 

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اگر می خواهیم قدرتمند باشیم و به نوین اسلامی را محقق کنیم لازمه‌اش وحدت شیعه و سنی و اقوام مختلف است.

 

 وی با بیان اینکه همگرایی بین اقوام و مذاهب کم و کاستی‌ها و ضعف ها را می‌پوشاند، افزود: واگرایی، تقابل و تفرقه عامل نابودی و فناست و ما باید برای حفظ وحدت بیشتر بر روی مشترکات تاکید کنیم.

 

ماموستا کریمی با اشاره به برنامه های دشمن برای اختلاف افکنی در جامعه اسلامی بیان کرد: باید ریشه این اختلافات را بخشکانیم و اجازه ندهیم کسی بذر تفرقه بین شیعه و سنی و قومیت ها را در جامعه بکارد. از سوی دیگر ولایت فقیه محور وحدت همه ماست و باید از آن پشتیبانی و پیروی کنیم.

 

وی درباره رویکرد دولت سیزدهم در موضوع اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گقت: راهبرد دولت در زمینه نگاه به مسائل اقوام و مذاهب، امنیت و وحدت اسلامی همان راهبرد نظام است و اختلافی میان دولت و نظام در این زمینه وجود ندارد.

 

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: طبق قانون اساسی در کشور ما فرقی بین اقوام و مذاهب وجود ندارد و همه در برابر قانون اساسی یکسان هستیم. ریشه ما یکی است و اگر اختلافی وجود داشته باشد در شاخ و برگ خواهد بود.

 

کد خبر 1181740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha