اولویت‌های گلستان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت/ از تکمیل یادمان‌های شهدا تا تدوین نقش گلستان در دوران دفاع مقدس

سردار ملک شاهکوهی تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام و هم چنین تدوین نقش استان گلستان در دوران دفاع مقدس را از برنامه های اولویت دار برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان برشمرد.

سردار «علی ملک شاهکوهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به سفر اخیر فرمانده کل سپاه به استان گلستان و بازدید از برخی پروژه‌ ها اظهارکرد: در جریان این سفر فرمانده کل سپاه از باغ موزه دفاع مقدس به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان در حوزه ایثار و شهادت بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت که سرلشکر سلامی تسریع در تکمیل این پروژه را خواستار شد.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: موضوع دیگر که در این سفر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت احیای یادمان شهدای هفت تپه در استان خوزستان بود. این منطقه محل استقرار رزمندگان گلستانی لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس بود و هزاران رزمنده از در این منطقه غسل شهادت کردند و باید آن را زنده نگه داریم.

 

وی افزود: تکمیل و بهسازی اردوگاه شهدای گلستان در مجتمع اردویی شهید باکری خرمشهر نیز از دیگر موضوعات مطرح شده و مورد پیگیری بود و بنا داریم افزایش ظرفیت پذیرش در این اردوگاه را به هزار نفر برسانیم.

 

سردار ملک شاهکوهی تکمیل یادمان های شهدای گمنام در سراسر استان را از دیگر برنامه های اولویت دار استان برشمرد و گفت: تدوین نقش استان گلستان در دوران دفاع مقدس موضوع مهم دیگری است که در دستور کار قرار دارد. نسل جوان و نوجوان ما باید مجاهدت و حماسه آفرینی دفاع مقدس را درک کند تا فرهنگ‌ایثار و شهادت در جامعه باقی بماند.

 

وی بیان کرد: بازدید از مرکز آموزش رزم مقدماتی و صدور برخی دستورات در بحث بسیج اقشار و جامعه زنان و غیره از دیگر موضوعات و اتفاقات سفر اخیر فرمانده کل سپاه به استان بود.

 

 

 

کد خبر 1182063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha