دشمنان با ساختن فیلم موهن عنکبوت مقدس نمی توانند عشق و ارادت مردم را نسبت به ائمه اطهار (ع) به عقب برانند

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اهانت مستقیم به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس»، گفت:دشمنان با ساختن این فیلم موهن نمی توانند عشق و ارادت مردم را نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام به عقب برانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (13 خرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مارگون با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در رابطه با ویژگی های شهدا از منظر روایات ایراد سخن کرد و گفت: نخستین ویژگی شهدا این است که به برترین مقام دست پیدا کردند. امیرالمومنین علی علیه السلام فضایل بسیار زیادی دارد مثلاً او نخستین کسی  بود که ایمان آورد، جای پیامبر خوابید، پدر امامان، همسر فاطمه زهرا سلام الله علیها بود، بت شکن بود، ضربت روز خندق او از عبادت ثقلین افضل شد، اما در هیچ یک از این موارد نفرمود «فزت» و مگر زمانی که در آستانه شهادت قرار گرفت و فرمود «فزت و رب الکعبه به خدای کعبه رستگار شدم»، یعنی بهترین و بالاترین مقام مرگ از منظر امیرالمومنین علی علیه السلام مسأله شهادت است و بهترین درخواست از خدا هم شهادت است .

 

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: پیامبر گرامی اسلام شخصی را دید که این چنین ادعا می کند «خدا یا بهترین چیزی که از تو درخواست می شود به من عطا کن . پیامبر گرامی اسلام فرمودند اگر دعایش مستجاب شود او در راه خدا شهید می‌شود».

 

وی خاطرنشان کرد: از این روایت مذکور برداشت می شود که بهترین درخواست از خداوند، شهادت در راه اوست است.

 

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به دومین ویژگی شهدا، افزود: پیامبر گرامی اسلام در رابطه با شهدا فرمود «همه گناهان شهید بخشیده می شود مگر قرض».

 

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فرمود «هرکس بدهکار است با من نباشد»، روز عاشورا که از زمین و آسمان می بارد و امام حسین (ع) نیاز مبرم به نیرو دارد می فرماید کسی که حق الناس بر گردن دارد در رکاب من نجنگد .

 

وی اظهار کرد: از سخنان امام گهربار امام حسین علیه السلام برداشت می شود که یکی از اهداف قیام این بود که در حق کسی ظلم نشود، بلکه حق الناس رعایت شود.

 

حجت الاسلام خواجه پور به ویژگی سوم شهدا پرداخت و گفت: یکی دیگر از ویژگی های شهدا شفاعت است که پیغمبر فرمود «سه گروه شافع روز جزا هستند، پیامبران و امامان علما و شهدا ».

 

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: مقام شامخ شهادت بر هیچ کس پوشیده نیست و بالاترین درجه مرگ، شهادت است که هر کس توفیق بالاترین درجه مرگ را یعنی شهادت ندارد و لذا باید از خدا بخواهیم که در راهش قدم برداریم و در راه او شهید شویم.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اهانت مستقیم به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا (ع) و تشبیه آستان مقدس آن حضرت به عنکبوت  مقدس توسط دشمنان کوردل، افزود : دشمنان با این کلیپ مهم خشم مسلمانان جهان و مردم ایران را برانگیخته کردند.

 

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: مردم اعم از شیعه و سنی، ارمنی، کلیمی و زرتشتی برای اینکه امام رئوف تقدسی بی نظیر قائلند و دشمن امروز علاوه بر تخریب نظام و انقلاب و نیروهای انقلاب، به دنبال خط کش دار کردن عقاید مسلمانان جهان است و به زعم خودشان می توانند با این کلیپ های مهم و انیمیشن های هالیوودی مردم را از عقاید خویش باز داشته و به عقب برانند.

 

امام جمعه مارگون خاطرنشان کرد: با این گونه کارها عشق و ارادت مردم نسبت به امام رئوف و اعتقادات بیشتر و افزون تر می شود، اما در عین این ارادت، در مقابل هتاکی ها و اهانت های دشمنان سکوت نخواهیم کرد .

 

وی از دادستان کل کشور و مسئولین امنیتی خواست جلوی تکرار چنین مسائلی را بگیرند، چرا که عاملان این اقدامات به دنبال عقده‌گشایی نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی هستند و لازم است هتاکان و منتشران فیلم موهن به آستان مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام برخورد و به اشد مجازات محکوم شوند.

 

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: سرود «سلام فرمانده» خاری در چشم دشمنان از خدا بی خبر این نظام، انقلاب و رهبری عزیز است، چرا که سرود سلام فرمانده  هم عشق به امام زمان (عج) و هم عشق به نائب بر حقش مقام معظم رهبری حفظه الله است و در واقع خاری در چشم دشمنان محسوب می شود. 

 

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون گفت: سرود سلام فرمانده نه فقط نونهالان بلکه همه مردم عزیز را به صحنه کشاند و این حضور حامی از عشق و ارادت مردم و نونهال به امام زمان (عج) و رهبری عزیز است، لذا باید سرود سلام فرمانده در تمام برنامه ها همانند سرود جمهوری اسلامی اجرا شود .

 

وی به هزینه‌های سرسام‌آور اجاره‌های مسکن در استان و به ویژه شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: حدود ۲ سال است که این بخش به شهرستان ارتقا یافته بود، اما نرخ های اجاره و نرخ های زمین از نرخ های اجاره و زمین در مرکز استان بالاتر رفته است.

 

حجت‌الاسلام خواجه پور گفت: مسئولین باید نرخ اجاره را تعیین کنند و جلوی هزینه ها و اجاره های سرسام آور در این شهرستان را قاطعانه  بگیرند، چرا که اگر مردم توانایی پرداخت رهن بالا و اجاره بالا را داشتند که نمی‌آمدند منزل اجاره کنند، بلکه می‌رفتند خانه می ساختند یا می‌خریدند، لذا باید جلوی این هزینه‌های سرسام‌آور را بگیرند.

کد خبر 1182293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha