پرچم مضجع حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شرافت می آورد

حجت الاسلام خواجه پور گفت: «زیر سایه خورشید» یک حرکت خودجوش مردمی است که با همکاری شبکه جوانان رضوی، از انوار معجزه ساز آفتاب هشتم برکت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت آئین استقبال از کاروان خادمان حامل پرچم مضجع مقدس علی بن موسی‌الرضا (ع)، تحت عنوان «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان حرم رضوی، اعضای ستاد و خادم یاران آستان مقدس رضوی در شهرستان مارگوندر محل دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

 

حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» در این دیدار ضمن خیرمقدم به خادمان حریم رضوی، گفت: ابراز محبت و توجه به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) شرافت می‌آورد و ما امروز به‌واسطه حضور شما خادمان حضرت امام رضا (ع) که حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی هستید، مشرف شدیم و شرافت پیدا کردیم.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: خدا را شاکر هستیم که توفیق داد تا رایحه خوش امام معصوم (ع) در این خطه شهیدپرور که انس به ائمه معصومین (ع) به‌ ویژه حضرت امام رضا (ع) دارند منتشر شود.

 

وی در ادامه، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد پر خیر و برکت کریمه اهل‌بیت، حضرت معصومه (س)، در خصوص معنای لفظ «کریم»، اظهار کرد: کرامت، صفت خدا، صفت ملائکه و خصلت انسان‌های صالح است. کرامت، کلام بلندی است که برای آن معادل فارسی نیست و باید مجموعه‌ای از صفات، من‌جمله غیور، عزتمند، بخشنده، جوانمرد و دیگر فضائل و مناقب را برشماریم تا آن را معنا کنیم.

 

حجت الاسلام خواجه پور ویژگی‌های منحصربه ‌فرد حضرت فاطمه معصومه (س) را مورد توجه قرارداد و گفت: ایشان غیر از حضرت عباس (ع) تنها امامزاده‌ای است که از طرف امام معصوم، زیارت‌نامه دارد و همچنین مفتخر به تفدیه امام معصوم است که پدرشان حضرت موسی بن جعفر (ع) در حق ایشان فرمودند: «فِداها اَبوها».

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون در خصوص آغاز ماه ذی‌القعده هم خاطرنشان کرد: ذی‌القعده ماهی است پرفضیلت و برای صاحبان مراقبه، محل توجه است تا از چله موسوی (کلیمی) که از روز نخست این ماه آغاز می‌شود و تا دهم ذی‌الحجه ادامه دارد، بهره لازم را ببرند.

وی ضمن تأکید بر تداوم جریان حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در سراسر کشور، یادآور شد : هر امری که زیاد شود عادی می‌شود و ثمرات خود را از دست می‌دهد، لذا لازم است ضمن آسیب‌شناسی، در کمیت و کیفیت این برنامه، توجهات لازم صورت گیرد.

 

حجت الاسلام خواجه پور ضمن ابراز رضایت از نام‌گذاری این کاروان، گفت: استقبال پر شور مردم از «پرچم مضجع امام رضا (ع) در اقصی نقاط کشور، حاکی از عشق و ارادت مردم به امام رئوف و توجه آن حضرت به زائران و استقبال کنندگان است .

 

امام جمعه شهرستان مارگون در پایان با اشاره به مردم با فرهنگ، شهید پرور و ولایی شهرستان مارگون، گفت:  مردم شهرستان مارگون عشق و ارادت خاصی به ائمه اطهار علیهم السلام داشته و دارند  و حضور خدام الرضا و پرچم مضجع آقا علی بن موسی الرضا (ع) را در برگ افتخاراتشان ثبت و ضبط کنند .

کد خبر 1182845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha