افتتاح موزه هنر اسلامی با طراحی جدید در پاییز ۲۰۲۲ میلادی

مسئولان قطر موزه هنر اسلامی را با طراحی جدید به پایان رساندند تا در طول پاییز ۲۰۲۲ میلادی افتتاح کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرای،  موزه های قطر برای بازگشایی موزه هنرهای اسلامی در پاییز 2022 میلادی پس از بازسازی و توسعه آن آماده شدند تا محیطی جذاب برای بازدیدکنندگان در طول قهرمانی جام جهانی فوتبال 2022 قطر فراهم کنند.

شیخه النصر، معاون مدیر امور موزه ها در قطر گفت: پروژه موزه در شکل و قالب جدید شامل توسعه آن از داخل و خارج است تا با طراحی دوباره ورودی و فروشگاه های خرده فروشی و امکانات دیگر و با هدف ارایه تجربه ای متمایز ورود زایران را تسهیل کند و به بیشترین تعداد ممکن خدمت رسانی انجام دهد.

 

النصر افزود:همه اصلاحات انجام شده دراین ساختمان مطابق با چشم انداز طراح «I.M. Bay» بوده و اجرای آن با همکاری سازمان فواید عمومی  با هماهنگی شرکت طراحی داخلی و مهندسی معماری فرانسوی Wilmot and Partners انجام شده سات.

وی درباره بارزترین ویژگی های توسعه این موزه، ادامه داد: سالنی برای نمایش بصری سه بعدی اختصاص داده شده سات که روایتگر سفر تاسیس موزه هنر اسلامی در قطراست و تاریخچه و مستنداتی را اریه می دهد که به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا ساختمان موزه را در بافت توسعه شهری که دوحه مدرن شاهد آن است، تصور کنند.

 

النصر گفت: توسعه سالن های دائمی انجام گرفته است، به گونه ای که مسیر جدید و جامع برای بازدیدکنندگان از طریق ارایه محتوای تفسیری گسترده ای انجام می شود که آثار هنری در چارجوب قابل فهم و هدفمند برای کشف میراث اسلامی قرار می گیرد. این موزه فضای فرهنگی مناسب برای خانواده ها و جذاب برای کودکان و والدین را فراهم می کند

این مسئول قطری افزود: ویژگی های نوسازی و توسعه شامل ایجاد بخش های کاملا جدید در موزه هنرهای اسلامی است. سالنی برای روایت تاریخ قرآن کریم و تاثیرآن بر تمدن اسلامی با استفاده از ابزار متعدد و سالنی برای فعالیت های دینی در جامعه اسلامی و تبیین تاثیر این عبادات مانند نماز، حج و عمره بر فرهنگ و هنر اختصاص خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این موزه بر اهمیت علم، یادگیری و آموزش در جهان اسلام، پیوند این موضوعات با برنامه های درسی، معرفی برخی ازمناطق جهان اسلام که به طور معمول در سالن های نمایشگاه هنر اسلامی درجهان مانند هنر اسلامی در جنوب شرق آسیا کمتر حضور دارند، متمرکز خواهد بود.

النصر درباره آمادگی این موزه برای استقبال از بازیدکنندگان در طول جام جهانی 2022 افزود: 70 درصد از مجموعه های موجود که پیش از این به نمایش داده نشده است، ارایه می شود. مهم ترین آن صفحه ای از «مصحف ارزق»(قرآن آبی) از اسپانیا تا شما آفریقاست که قدمت آن به قرن سوم هجری است که با جوهر طلایی و با خط کوفی بر روی پوستی به رنگ نیلی نوشته شده است که بخشی از یک نسخه خطی منحصر به فرد قرآنی است.

 

.

کد خبر 1183790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha