استکبار ستیزی و توجه به محرومان جامعه  از محورهای گفتمان امام راحل است

حجت الاسلام سراج با بیان اینکه استکبار ستیزی و توجه به محرومان جامعه از محورهای گفتمان امام راحل بوده است، گفت: ملت ایران اسلامی با عزت، افتخار و اقتدار در مقابل جرثومه فساد ایستاده و هیمنه آمریکای جنایتکار را در جهان شکست داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، خطیب موقت نماز جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۰ خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز میلادبا سعادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: حضرت امام رضا(ع) در سیره علمی و عملی الگویی بسیار عظیم برای نسل جوان امروزی است.

 

حجت الاسلام« شمس الله سراج» با بیان اینکه امام رضا(ع) از جایگاه علمی و نظام فکری، جایگاه بسیار ارزشمند و والایی داشته است، ابراز کرد:  امروز لازم است که در راستای تقویت و توسعه فرهنگی رضوی در جامعه بیش از گذشته تلاش کرد.

 

وی با اشاره به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل، یادآور شد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در این سخنان، این بود که سخنان  و بیانات امام راحل تحریف نشود، کلمات و حرف ها و اقدامات حضرت امام راحل باید به درستی برای نسل جوان امروزی تبیین کرد.

 

امام جمعه موقت با اشاره به اینکه استکبارستیزی همواره مورد تاکید امام راحل بوده است، افزود: دشمن اصلی ما آمریکا است و ملت و نظام اسلامی نه تنها هیچ باجی  به آمریکا نداده بلکه با عزت و افتخار و اقتدار در مقابل جرثومه فساد ایستاده و  هیمنه آمریکای جنایتکار را در جهان شکست داده اند.

 

حجت الاسلام سراج با اشاره به اینکه یکی از مبانی نهضت امام راحل توجه به محرومان جامعه بوده است، گفت: ما میراث دار گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامی هستیم و باید تلاش کرد که با حمایت های دولت و مسئولان توجه ویژه ای به محرومان جامعه شود.

 

وی با تاکید بر نظارت و کنترل مسئولان به بازار و قیمت های کالاهای مورد نیاز مردم، گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع اعتماد به مردم است، مردم ایران اسلامی همواره نشان داده اند که پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند، مردم نظام و انقلاب اسلامی را دوست دارند و لازم است که با کنترل بازار و قیمت ها اعتماد مردم به اقدامات مسئولان، بیش از گذشته شود.

 

امام جمعه موقت ایلام با تاکید بر مدیریت صحیح منابع و توجه به رویکرد مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: مردم ما در صحنه های مختلف مورد امتحان قرار گرفته و از این امتحانات سربلند بیرون آمده اند.

 

حجت الاسلام سراج با اشاره به صدور قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در این‌خصوص اقدام خوبی انجام داد و چند دوربین حساس آژانس را قطع کرد که اقدام بسیار خوبی بود.

 

وی تاکید کرد: باید پاسخ ایران اسلامی به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قاطع تر باشد چرا که بر همگان عیان شده است که اروپایی ها قابل اعتماد نبوده و مستعمره آمریکایی ها هستند.

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: چندی پیش دولت یونان در اقدامی، یکی از نفت کش های ما را توقیف کرد اما ایران نشان داد اجازه نمی دهد ایادی استکبار هر جنایتی را مرتکب و در امان بماند، سپاه با قدرت، ۲ نفتکش یونان را در خلیج فارس توقیف کرد تا نشان دهد که در برابر زیاده خواهی ها کوتاه نمی آید.

 

حجت الاسلام خاطرنشان کرد: دادگاه تجدیدنظر یونان دستور رفع توقیف نفتکش ایرانی را صادر کرد و این نشان دهنده قدرت ایران اسلامی در برابر زورگویی های سران استکبار جهانی است.

 

وی با اشاره به هفته محیط زیست، خاطرنشان کرد: لازم است که توجه بیشتری از سوی اقشار مختلف مردم در راستای صیانت و حفاظت از حیط زیست صورت گیرد و از زحمات و تلاش های محیط بانان نیز تقدیر می شود.

 

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به پیش بینی تردد میلیونی زوار از مرز مهران در ایام اربعین حسینی، گفت: با توجه به همزمانی ایام اربعین حسینی با فصل گرم سال لازم است که تمهیدات لازم در راستای تکمیل زیرساخت های مرز مهران برای تسهیل در تردد زوار انجام شود.

 

کد خبر 1184295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha