راهیابی نوجوان مستعد ورزش باستانی آران و بیدگل به فینال «عصر جدید»

نوجوان مستعد ورزش باستانی آران و بیدگل همراه با گروه پهلوانک های ایران زمین با رای مردمی به فینال عصر جدید راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، با اعلام آرای مردمی برنامه تلویزیونی عصر جدید، مهراب کتابی نوجوان مستعد و قهرمان ورزش باستانی آران و بیدگل همراه گروه پهلوانک های ایران زمین به فینال این برنامه راه یافت.

 

این نوجوان آران و بیدگلی با نمایش چشم نواز و حرکات زیبای باستانی در گروه پهلوانک های ایران زمین در برنامه عصر جدید توانست مخاطبان و داوران مسابقه را متقاعد کند تا در فینال برنامه حضور داشته باشند.

 

دیر زمانی است که ورزش آران و بیدگل به ویژه در رشته باستانی و زورخانه ای در سطح کشور و حتی جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و مهراب نمونه جدید این استعدادهای سرزمین کویری ایران است که با همراهی و تلاش خود، خانواده، مربیان، توانسته در این عرصه بدرخشد.

 

«مهراب کتابی» ورزشکار ورزش پهلوانی و زورخانه ای و کشتی از آکادمی پهلوان کربلا شهرستان آران و بیدگل است که تیم پهلوانک های زورخانه ای را در مرحله نیمه نهایی برنامه عصر جدید در رشته میل گیری سنگین همراهی کرد و با هنرنمایی در این برنامه استعدادیابی، چشم میلیون ها بیننده تلویزیونی را به خود خیره کرد.

 

پهلوانک های ایران زمین نام گروه با استعدادی است که به ورزش باستانی می‌پردازند. این گروه که متشکل از پهلوانان کوچک است، که در هفتم فروردین در برنامه عصر جدید اجرای زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و موفق به دریافت زنگ طلایی شدند.

 

ورزش‌ زورخانه‌ای به عنوان میراثی فرهنگی، نمادی از هویت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان است که با تلفیق معنویت، اخلاق، ورزش و هنر از روزگاران دور تاکنون رواج داشته و نسل به نسل منتقل می‌شود.

 

آران و بیدگل با وجود چندین سالن و باشگاه ورزشی باستانی و زورخانه ای در شهرهای نوش آباد، ابوزیدآباد، سفیدشهر، نصرآباد، علی آباد و یزدل از جمله شهرهای فعال و سرآمد استان اصفهان و کشور است و نمایندگان باستانی کار این شهرستان توانسته اند با تلاش های هیئت ورزش زورخانه ای بسیاری از مقام ها و رتبه های عالی کشور را به ارمغان آورند./

کد خبر 1185362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha