ضرورت تدوین طرح افزایش سرانه مطالعه و راهکارهای افزایش کتابخوانی

حسین میرزایی بر ضرورت تدوین طرح افزایش سرانه مطالعه و راهکارهای افزایش کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن حسین میرزایی» در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تدوین طرح افزایش سرانه مطالعه و راهکارهای افزایش کتابخوانی در استان ضرورت دارد.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح با محوریت نقش خانواده ‌ها بر اساس سبک زندگی دینی تدوین شود تا بر اساس آن کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان و باورمند به مبانی و باورهای دینی تربیت شود.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ های فرهنگی استان نیز در تدوین این برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را یاری دهند.

 

حسین میرزایی، مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هرزمان که مردم در اجرای برنامه ‌ها مشارکت کردند آن برنامه موفقیت‌ آمیز بوده است از همین رو در بخش ارتقای فرهنگ مطالعه نیز می‌طلبد تا خیرین را مشارکت دهیم.

 

در ادامه این نشست پس از استماع سخنان سایر اعضای انجمن، در خصوص نحوه اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری استان هم‌اندیشی و مقرر شد تا دستگاه‌های مرتبط اداره کل کتابخانه‌های عمومی را در برگزاری این برنامه یاری دهند.

 

همچنین در این نشست بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان تاکید و مقرر شد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص قرار گرفتن این طرح در ردیف بودجه با سازمان‌های بالادستی مکاتبه کنند.

 

ایجاد کتابخانه در تمامی شهرهای استان از دیگر برنامه‌ها و مصوبات این نشست بود و مقرر شد تا از ظرفیت‌های موجود در شهرهایی که هنوز کتابخانه در آن ایجاد نشده است برای ایجاد این امکان استفاده شود.

 

کد خبر 1186295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha