چهارمحال و بختیاری ۸۸۰ میلیارد تومان مالیات معوق دارد

منتظری معوقات مالیاتی استان را ۸۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از این معوقات مربوط به سو استفاده از کارت‌های بازرگانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حمیدرضا منتظری» امروز (پنجشنبه ۲۶ خرداد) در نشست خبری که در اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان در بخش کشاورزی فعال است از همین رو بیشترین درآمدهای استان مشمول مالیات نمی شود.

 

سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری، بیشترین سهم از درآمدهای مالیاتی استان را حقوق کارکنان دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این بخش ۱۶ درصد درآمدهای مالیاتی استان را به خود اختصاص می‌دهد.

 

منتظری میزان مالیات دریافت شده از مشاغل استان در سال ۱۴۰۰ را ۱۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی استان و همچنین شیوع کرونا ۸۵ درصد از مشاغل استان مشمول ماده ۱۰۰ قانون مالیات شدند.

 

سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات سال ۱۴۰۰، حداکثر درآمدی که می‌تواند از این ماده استفاده کند ۴۸ میلیارد ریال است.

 

منتظری با بیان اینکه صاحبان مشاغل مشمول ماده ۱۰۰ در صورتی که در مهلت مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام کنند از معافیت‌هایی نظیر نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ با استان چهارمحال و بختیاری  سازگاری دارد.

 

وی افزود: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ۳۱ خرداد است اما پیشنهاد شده به مجلس که این زمان تا ۱۵ تیرماه تمدید شود که تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

 

سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای سال گذشته ۱۸ هزار اظهارنامه در بخش مشاغل استان تسلیم شد.

 

کد خبر 1186463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha