شهدای هیئت های موتلفه اسلامی پرچم دار شهادت خواهی بودند

آیت الله دژکام گفت: شهدای هیئت های موتلفه اسلامی، پیشگام حرکت انقلاب اسلامی و پرچم دار شهادت خواهی و شهادت طلبی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 26 خرداد) در یادواره «شهدای آغازگر انقلاب اسلامی» در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: شهدای هیئت های موتلفه اسلامی، پیشگام حرکت انقلاب اسلامی و پرچم دار شهادت خواهی و شهادت طلبی بودند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مرحوم استاد آیت الله «آیت اللهی» از مبارزین و شکنجه دیده های زمان طاغوت بودند و به یاد دارم در سخنان خود از سخنرانی خواهر شهید «امانی» در قم یاد می کرد و خواهر این شهید والامقام با عظمت و شکوهی از ارزش های اسلامی بحث می کرد که همه را متاثر کرده بود.

وی اضافه کرد: در مسیر انقلاب ها وقتی، حامیان انقلاب اضافه می شوند از عزم و اراده مقداری کاسته می شود و ابتدای دعوت اسلامی باید یک نفر در مقابل 10 نفر در صدر اسلام می ایستاد و بعدها یک نفر در مقابل 2 نفر می ایستاد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از یک دوره طولانی خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را عنوان کرده اند و ایستادن در مقابل دشمن به این خودسازی نیاز دارد و اگر خودسازی نباشد، نمی توانیم ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: باید بر مسائلی را که قرآن کریم مورد تاکید قرار داده سات به عنوان برنامه خودسازی مورد یادآوری قرار دهیم و خدای متعال از نقش آفرینی شهر مقدس قم در آخرالزمان خبر داده است و این مایه امید ماست و قم مرکزیت خود را در علم و عمل پیدا کرده است.

آیت الله دژکام ادامه داد: در سوره مبارکه «جمعه» بر خودسازی تاکید شده است و برای میدان داری و حکومت باید به این نکته توجه کنیم که یاد خدا و کار برای خدا نباید به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: نباید ارزش های دینی را سبک بشماریم زیرا در دنیا و آخرت ضرر خواهیم کرد و هر کاری که برای خدا باشد، مورد توجه و تکریم قرار می گیرد و مردم در رفتار ما باید احساس یاد خدا بودن را دریافت کنند و امروز روزی است که باید از شهدا برای ایثار جان و مال خود درس بگیریم و مسئولان در سختی ها پای مردم بایستند و بدانند که مردم نیز پای آنها خواهند ایستاد.

کد خبر 1186494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha