هفت هزار تن محصولات دارویی در مزارع  کردستان تولید شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از سی هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سنندج به تولید گل محمدی که زیر مجموعه گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، زاهد حاجی میرزایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در اولین جشنواره گلاب گیری در روستای امروله از توابع شهرستان سنندج اظهار داشت: شهرستان سنندج با تولید انبوه گل محمدی توانسته مقام چهارم تولید این محصول دارویی را کسب کند.

 

حاجی میرزایی سازگاری گل محمدی با شرایط منطقه کردستان را از دلایل کشت این محصول عنوان کرد و افزود: اکنون در استان کردستان 4هزار هکتار از اراضی در بحث گیاهان دارویی زیر کشت و گل محمدی یکی از محصولات مهم این حوزه است.

 

وی ادامه داد: گل محمدی به دلیل مقاومت بالا، شرایط مناسب آب و هوایی استان و نیاز آبی کم می‌تواند در بخش کشاورزی و تحول منطقه حائز اهمیت باشد.

 

 حاجی میرزایی با بیان حمایت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان گل محمدی خاطر نشان کرد: سیاست جهاد کشاورزی بها دادن و افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

 

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در بخش تامین یارانه محصول گل محمدی می‌توانیم از قلم این محصول بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم.

 

حاجی میرزایی از آمادگی جهاد کشاورزی بمنظور توسعه و گسترش تولید گل محمدی خبر داد و تصریح کرد: متقاضیانی که سطح زیر کشت زمین خود را به محصول گل محمدی اختصاص دهند بخشی از هزینه‌ها را سازمان جهاد کشاورزی متقبل و در راستای توسعه این محصول کمک خواهیم کرد.

کد خبر 1187139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha