گذری بر کارکردهای فراغتی کانون های مساجد تیران و کرون

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تیران و کرون هر کدام دریچه ای به روی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این شهرستان هستند که کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران از جمله این مراکز است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: غنی سازی و چگونگی گذراندن اوقات فراغت یکی از مسائل مهم بریا همگان از جمله نوجوانان و جوانان است که بسیاری برای آن ارزش قائل هستند و از این فرصت به خوبی استفاده می کنند.

بچه ها برای غنی سازی و بهره برداری بهتر اوقات فراغت خود نیاز به امکانات عمومی و خانگی دارند که ظرفیت  کانون های فرهنگی هنری، کلاس های تابستانه، پارک ها و بوستان ها در شمار امکانات عمومی و عبارتند از بازی های فکری، ورزشی و دیجیتال و کتاب های مفید از جمله امکانات فراغتی در خانه ها هستند.

 

تیران و کرون دارای کانون فرهنگی هنری و پارک ها و بوستان هایی برای اوقات فراغت است که البته نیاز به امکانات بیشتری دارد مانند شهربازی، سینما و باغ وحش می باشد و به علت شیوع ویروس کرونا در  دو سال گذشته بعضی از امکانات فراغتی عمومی محدود بوده است.

در بعضی از شهرها اصلا امکانات جواب نیاز بچه ها را نمی دهد به خصوص در مناطق محروم ولی در شهرهایی که بودجه و ثروت بیشتری وجود دارد، امکانات نیز بیشتر فراهم شده و اینگونه بچه ها خوشحال و شادابی بیشتری دارند.

برای تامین نیازهای نوجوانان و جوانان باید جلسات هم اندیشی و مطالبه گری بین مسئولین شهری و خانواده ها و متولیان اوقات فراغت برگزار شود تا بودجه ویژه ای برای سرانه فراغتی اختصاص یابد.

 

بچه ها باید برای اوقات فراغت خود وقت بگذارند و آن را هدر ندهند و تامین نیازهای آنها توسط مسئولین انجام شود.

 

ورزش یکی از فرصت ها برای غنی سازی اوقات فراغت

 

ورزش یک فعالیت بدنی برای انسان است که مفید و دارای سلامتی می باشد که بررسی ها نشان می دهد  ورزش همگانی در شهر ما کمی نادیده گرفته شده و برخی از مردم تمایل به ورزش در سطح شهر ندارند.

برای تشویق مردم به ورزش راهکار هایی وجود دارد. مثلاً باید در روز های تعطیل مسابقه مثل پیاده روی، طناب زنی، تنیس روی میز، حرکات ورزشی، والیبال و..... در پارک ها برگزار شود و مسابقات به همراه اهدای جوایز باشد.

تجهیز پارک ها و بوستان ها به وسایل ورزشی راهکاری برای تقویت ورزش همگانی و عدالت دست یابی به امکانات و تجهیزات در این عرصه به حساب می آید.

به گفته کارشناس ارشد روانشناسی ورزش، فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی سهم مهمی در کاهش معضلات اجتماعی داشته و در تقویت کار اجتماعی موثر است.

 

سید «علیرضا سید اشرفی« افزود: فعالیت های ورزشی عمومی و تخصصی هر کدام در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد.

وی استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ ورزش و تحرک را مهم خواند.

 

حال و هوای اوقات فراغت در مسجد

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از قطب های مهم فرهنگی و پایگاه های فراغتی در تیران و کرون به حساب می آیند.بررسی های میدانی نشان می دهد که این مراکز آماده فعالیت برای اوقات فراغت در طول سال به ویژه فصل تابستان هستند.

 

حال و هوای اوقات فراغت در مسجد قمربنی هاشم(ع) به واسطه فعالیت های کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) مثال زدنی است.

تشکیل چهار باشگاه کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت ماهانه، بازی های ورزشی و فکری و دیجیتال، مسابقات هفتگی، کلاس های آموزشی و مهارتی و برنامه های گردشگری و تفریحی از جمله برنامه های اوقات فراغت است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این خصوص گفت: برنامه ریزی صورت گرفته تا برنامه های جذاب و و متنوعی متناسب با دغدغه و نیازهای کودکان، جوانان و نوجوانان اجرا شود.

وی ادامه داد: مهارت‌ آموزی و ایجاد شادابی در بین جوانان و نوجوانان در برنامه های اوقات فراغت دنبال می شود.

کد خبر 1187410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha